orddeling
Fra : amroth

Dato : 08-03-02 15:10

Jeg har i css brug text-align: justify for at få lige margener. Desværre ser
det ikke lige pænt ud alle steder. Jeg vil gerne kunne lave orddeling
ligesom i fx word, kan nogen hjælpe?

--
amroth

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 08-03-02 23:04

Fri, 8 Mar 2002 15:09:38 +0100, skrev "amroth"
<rothjam@mail.tele.dk>:

>Jeg har i css brug text-align: justify for at få lige margener. Desværre ser
>det ikke lige pænt ud alle steder. Jeg vil gerne kunne lave orddeling
>ligesom i fx word, kan nogen hjælpe?

Kan man ikke.

Det pæneste du kan opnå er ved at smide teksten ind i en tabel
med en fast bredde, hvor du så tilpasser teksten.

Forskellen på et worddokument og en hjemmeside er, at i
worddokument, ved man altid hvor stor den pågældende side er, som
regel A 4.

En hjemmeside skal derimod vises i mange forskellige opløsninger
og derfor vil teksten tilpasse sig vinduets størrelse.
--
med venlig hilsen
Knud