Foto
IBM760 5420
bentjuul 3076
Hjemmelavet kamera
Fra : Lakken

Dato : 08-03-02 15:00

Hejsa og så til sagen

Hermed et lille fototrick jeg varmt kan anbefale:

Jeg har lavet mit eget kamere ved at placere et stykke lysfølsomt papir i
bunden af en lille papkasse, hvor jeg med en lille saks har klippet det, I
nok vil kalde linsen. Kameraet har jeg placeret ude i haven, foran
fuglebrættet og når "der er bid" åbner jeg, med en snor og en klap, for
hullet og fotoet er i bogstavelig forstand i kassen. Jeg har forsøgt mig med
en lukketid på mellem 10 sekunder og flere minutter, afhængig af hvornår
fuglen er fløjet
Det bedste resultat er ved så kort lukketid som muligt, da billederne ellers
bliver lidt mørke.

Mvh
Lakken

Fra : Michael Lund Sørense~

Dato : 08-03-02 17:25

Det var jo sådan de første bokskameraer virkede.
Jeg mener min bror har en håndfuld af sådanne små sorte kasser!

I kultur året prøvede han af få tilladelse (og penge) til at bygge kameraet
på en torv/plads i København - i en mega stor størrelse - men det blev ikke
til noget.

--
Hilsen

Michael Lund Sørensen
www.milux.dk

Fra : Langgaard

Dato : 08-03-02 17:53

Hej

Hvis man så laver kassen meget lang, virker det som tele, men husk så at få
fuglene til at blive siddende i længere tid.

--
Venlig hilsen / Best regards

Leif Langgaard

Mail: langgaard@klarupnet.dk

Søger du brugt fotoudstyr eller har du for meget !
så prøv http://langgaard.subnet.dk/

PS: Jeg samler på gamle kameraer og fotoudstyr, har du noget ?

-= H =-