MS Windows
briani 27239
Remote assistance problemer
Fra : Jens S

Dato : 08-03-02 14:42

Hej

Jeg prøver at få remote assistance til at fungere, men det lykkes ikke
rigtigt. Den maskine jeg skal ind på har en offentlig IP og kører Win
XP Home Dansk udgave. Jeg sidder på en maskine med Win XP Pro Engelsk
udgave på et lokalnetværk (med 192.168.x.x IP). Vi kan sagtens
kommunikere med hinanden over windows messenger, men når min ven (på
førstnævnte maskine) inviterer mig til at hjælpe kommer den med en
fejlmeddelelse om at remote assistance ikke er installeret. Hvor gør
man det? Jeg har vææret inde i Add/Remove programs men den står ikke i
listen over windowskomponenter så vidt jeg kan se. Kan det være at det
i virkeligheden er et NAT-problem?

Med håb om hjælp

Jens

Fra : Bjarne Duelund

Dato : 08-03-02 17:48

"Jens S" <jensss2@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:a0e65e69.0203080542.610140b7@posting.google.com...
> Kan det være at det
> i virkeligheden er et NAT-problem?

Muligvis.
Remote Desktop og Remote Assistance benytter port 3389 (ligesom Terminal Services).

Remote Desktop er en TS session og på en XP er det den samme klient der benyttes.
Med en alm. TS klient kan ma koble op mod en XP RD.

--
Mvh Bjarne Duelund, duelund@danbbs.dk
Opsætning af Windows ICS, XP tips, Fjernstyring af PC m.m.:

Fra : FeZ

Dato : 08-03-02 23:29

> [...]
> førstnævnte maskine) inviterer mig til at hjælpe kommer den med en
> fejlmeddelelse om at remote assistance ikke er installeret.

Prøv med Højreklik på Denne Computer -> Egenskaber ->
Fjernforbindelse. Sørg for at der er vinklet af i Fjernsupport.
Ellers har jeg ikke lige noget godt tip - så håber det er det
der er galt
--
FeZ

Fra : Jens S

Dato : 09-03-02 13:42

"FeZ" <fez@stofanet.nospam.dk> wrote in message news:<3c893b3b$0$289$ba624c82@nntp02.dk.telia.net>...
> Prøv med Højreklik på Denne Computer -> Egenskaber ->
> Fjernforbindelse. Sørg for at der er vinklet af i Fjernsupport.
> Ellers har jeg ikke lige noget godt tip - så håber det er det
> der er galt

Nu har jeg fundet en løsning: I stedet for at min ven sendte en
invitation til mig over messenger, sendte han den som vedhæftet fil i
en e-mail. Højreklik på filen --> Open og vupti, så var der hul
igennem.

Jeg tror det er fordi det ikke kunne lade sig gøre at nå min comp
ordenligt på lokalnetværket. Det gik bedre den anden vej (til en
offentlig IP).

Tak for hjælpen.
Jens

Fra : Uni Bull

Dato : 09-03-02 16:36

"Jens S" <jensss2@hotmail.com> wrote in message
> [...]
> invitation til mig over messenger, sendte han den som vedhæftet fil i
> en e-mail. Højreklik på filen --> Open og vupti, så var der hul

Hvordan får du requesten "produceret" som en fil ?
--
Uni Bull