Forbindelse dør efter 10-60sec HJÆLP!
Fra : chipdouglas

Dato : 08-03-02 14:24

Jeg har ADSL (Tiscali) med et Eicon USB modem (Amd 1200mhz Win98). Mit
problem er at min forbindelse dør efter 10-60sek dvs at den ikke dør men
at jeg kun kan sende data upstream og ikke downstream...Tiscali påstår
at det mit bundkort som ikke kan leverer nok strøm, meeen...
Hjæææææææææææææælp :-0malt maks 30sek. før jeg hører dem komme med første fejl. Hvis de
blot indrømmede, at de intet vidste, var det intet problem, men når de
giver sig ud for at vide besked, bliver kunderne vildledt. Jeg handler

http://www.kandu.dk/

Fra : Simon H. Pedersen

Dato : 08-03-02 14:39

"chipdouglas" <chipdouglas.news@kandu.dk> wrote in message

> [...]
> blot indrømmede, at de intet vidste, var det intet problem, men når de
> giver sig ud for at vide besked, bliver kunderne vildledt. Jeg handler

Jeg er tilbøjelig til at give Tiscali ret, da det ofte sker at et bundkort
ikke kan levere nok strøm til USB-modem'et. F.eks er det de færreste
bundkort med ViaTech-chipset der - out-of-the-box - virker med USB-modem'et.

--

Mvh. Simon Pedersen

Fra : ahp

Dato : 12-03-02 13:10

Hejsa

En af mine kammerater havde nogenlunde samme problem på hans stationær med
win98, men på hans bærbare med win2k var der ingen problemer. Om det er
styresystemet eller bundkort forskellen ved jeg ikke. Men du kunne evt prøve
at skifte (evt midlertidigt) til win2k.

Noget der forbedrede det markant på win98 var at han satte automatisk
aflogning til. Genstart, og slå det fra igen. Problemet forsvandt ikke, men
siden da blev sket hans udfald mindre hyppigt.

anders

Fra : kollsen

Dato : 02-04-02 11:40

Tiscali har næsten ret. Dit bundkort leverer ikke strøm nok til de
rigtige steder, men prøv at kigge i manualen over dit bundkort - Der kan
du muligvis se hvordan du ændrer konfigurationen, så det bliver sendt
mere strøm til USB porten.

http://www.kandu.dk/