Sende filer og voice-chatte i messanger
Fra : Jørn Damgaard

Dato : 08-03-02 12:38

Hej alle.

jeg har et problem, jeg kan ikke sende eller modtage filer igennem msn
messanger, heller ikke icq. Jeg har cybercity adsl.

kan det have noget med deres router at gøre? (Cisco 677) Eller firewall?
eller hvad?

Jeg har ringet til deres support, de siger at det har noget med XP at gøre,
men det virkede heller ikke i win2000, så den køber jeg ikke.

håber nogle kan hjælpe.

Venligst

Jørn Damgaard

Fra : Søren Blom

Dato : 08-03-02 13:45

"Jørn Damgaard" <BearMan@vip.cybercity.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
gøre,
> men det virkede heller ikke i win2000, så den køber jeg ikke.

For at skille tingene lidt af, så prøv at læs artiklen "Mystiske Messenger"
www.itsvar.dk så finder du ud af at det ikke er muligt at sende og
modtage filer med Messenger når man har en ADSL forbindelse.
Debatten om dette er jævnligt oppe at vende i gruppen her, der er nogen som
har fundet en ½ løsning på problemet, men desværre ikke noget de har ville
dele med os andre.

Hvad angår ICQ, så har du prøvet at slå firewall fra i Win XP, plus at i
ICQens opsætning sætte den til at du sidder bag en firewall (pga. Routeren)

--
Søren Blom
soren@blom.dk

Fra : Karin Hansen

Dato : 08-03-02 14:54

> [...]
som
> har fundet en ½ løsning på problemet, men desværre ikke noget de har ville

Virker Netmeeting heller ikke med ADSL og router??

Mvh. Karin

Fra : Thomas Strøm Larsen

Dato : 08-03-02 16:28

Routeren skal understøtte netmeeting for at det virker.

Mvh
Thomas

Fra : Jørn Damgaard

Dato : 08-03-02 18:07

"Thomas Strøm Larsen" <tholar@mail1.stofanet.dk> wrote in message
> Routeren skal understøtte netmeeting for at det virker.
>
> Mvh
> Thomas
>

> "Karin Hansen" <krh@post.dk> wrote in message

> ville

Hej igen.

Tak for svarene.

Netmeeting virker heller ikke på min. Den siger at jeg ringer min egen
computer op!?

Jørn Damgaard

Fra : Karin Hansen

Dato : 08-03-02 20:10

> Routeren skal understøtte netmeeting for at det virker.
>
> Mvh
> Thomas

Hvordan finder man ud af om den gør det?
Jeg har en Speedstream 2601.

Mvh. Karin

Fra : Martin Højriis Krist~

Dato : 09-03-02 16:32

> på www.itsvar.dk så finder du ud af at det ikke er muligt at sende og
> modtage filer med Messenger når man har en ADSL forbindelse.

Det er direkte forkert.
Det er ikke ADSL der er problemet men NAT

http://www.harrys-kaelder.dk/ - Mødes vi fredag?

Fra : TBC

Dato : 08-03-02 20:33

"J?n Damgaard" <BearMan@vip.cybercity.dk> wrote in message news:<a6a7rb$1t9t$1@news.cybercity.dk>...
> [...]
>
> Jeg har ringet til deres support, de siger at det har noget med XP at gøre,
> men det virkede heller ikke i win2000, så den køber jeg ikke.

Start med at sikre at selve XP's firewall ikke er aktiveret.

Se dernæst om du kan finde noget der kan hjælpe dig med din router på
http://www.paikin.dk/adsl-faq.phtml - Ja der står godt nik "world
online" - men det er samme router

En gang har jeg også set at CyberCity skulle have haft vejledninger
liggende online til deres routere, men dem kan jeg ikke længere
umiddelbart finde efter det nye design

Har du kun én PC på forbindelsen kunne der også være fordel i at
skifte til Modem, så bliver du helt fri for problemer af den slags,
har kompatibilitet med alt og får hurtigere ping i online spil. Men
det er på bekostning af at det er sværere at udvide forbindelsen til
evt flere PC'ere på forbindelsen senere.

TBC

Fra : Martin Singh

Dato : 11-03-02 11:57

Glem det...
hverken ss2601 eller cisco hos cc virker med msn/netmeeting.

Jeg har ss2601 hos TDC, min ven har cisco hos CC (kan ikke lige huske hans
routermodel)
Det er umuligt at få lyd og billede trods TALRIGE NAT-konfigurationer.
Nå - men vi fandt en god løsning..
www.eyeball.com

Virker upåklageligt mellem os begge. både billede og lyd. og ikke mere
end max. 5 minutters NAT-hovedpine...
jeg ved at icq virker fint hos cc. det er et spg. om opsætning af routeren.