ny kat
Fra : Cindie Iwersen

Dato : 08-03-02 08:25

hej

Jeg har fået kat nummer to nu og det er dejlig.Pjevs ved ikke rigitg hvad
han skal sige om den nye, men nu hvor vi har haft ham i en måned er de ved
at finde lidt ud af det.
Men det har nu også taget lang tid. Den nye kat hedder Gismo( han hed før vi
fik han Hua hua (Kinesisk)) og han er 10 år gammel, hvis jeg ikke havde
taget mig af ham , ville han nu være i den store kattehimmel. Parret som
havde ham skulle flytte til Canada og syntes at de ville være synd at tage
ham med, da han er 10 gammel. Desuden er han en meget nervøs kat iforvejen.
Han har i sit liv fået nogle alvorlige knæk, hvor hans ejere har forladt ham
og har ladt ham i stikken, bare ved at flytte uden at tage ham med sig.
Han var også meget nervøs i starten da jeg fik ham, men nu er han langsom
ved at falde til. Men han bliver hurdig nervøs igen, hvis der sker noget han
ikke lige kender til.
Pjevs har travlt med at provokere Gismo til at lege med ham, Gismo gider nu
kun dske efter Pjevs og så sidder Pjevs under en stor og ser på Gismo som så
bare ligger på gulvet foran stolen og strækker sig. Som om han ville sige at
pjevs er en kylling.
Helt gode venner er de ikke ... men jeg håber at de evt en dag kunne blive
det. På trods af den store aldersforskel. der er trods alt 5 års forskel
mellem dem.
I starten hvor Gismo sad og græd meget fik jeg ham til at slappe lidt af med
katteurt. Det så meget sjov ud og han slappede lidt af og man kunne så
snakke med ham uden at han for sammen. Nu er han en meget kælen kat og
kommer gerne for at snakke. Han elsker at provokere Pjevs med at komme hen
til mig og springer op på mit skød og så skal der snakkes. Jeg kan godt se
at det ikke passer Pjevs, men så kæler jeg lige så meget med Pjevs.
De er skøre de katte.
men hvor er det svært at sætte to katte sammen som er så gamle og hvor der
er sådan en stor aldersforskel.
Jeg ved en ting, Gismo giver jeg ikke fra mig igen. Prøvetiden er forbi og
han er bare så dejlig. Og nu er Pjevs heller ikke så ensom mere, da de har
hinanden til at lege med eller drille med. For jeg syntes at de driller tit
hinanden.

mvh Cindie

Fra : Kate

Dato : 09-03-02 11:12

Hej Cindie

Tillykke med din nyerhvervelse. Hvor er det godt du turde tage chancen
og give Gismo livet. Jeg håber Gismo og pjevs bliver gode venner på
sigt.

Kate