Entourage og danske typer
Fra : Thøger Terp

Dato : 08-03-02 08:26

Min far bruger Entourage 2001, men når jeg modtager en mail fra ham så ser
æ, ø og å fx sådan her ud "=F4"

Først troede jeg at det var mail.app der ikke viste dem ordenligt, men
Entourage X kan heller ikke vise dem korrekt hvad kan der være galt?

Anyone?

/Thøger

Fra : BassBalls

Dato : 08-03-02 08:49

In article <B8AE261E.E58%tterp@mac.com>, Thøger Terp <tterp@mac.com>
wrote:

> [...]
>
> Først troede jeg at det var mail.app der ikke viste dem ordenligt, men
> Entourage X kan heller ikke vise dem korrekt hvad kan der være galt?

Han skal sætte entourage op til at tegnsættet er iso 8859-1 , det gøres
i edit > preferences. Jeg mener at microsoft kalder deres default, iso -
windows , og det er her der skal rette til.
jeg vil anbefale at sætte programmet til at køre plain text og ikke html
formateret, så holder han standarderne og mails vises korrekt i næsten
alle mailklienter.

Venlig Hilsen
Anders Krøyer

Fra : Morten Reippuert

Dato : 08-03-02 09:01

In article <bassballs-1AD7D4.08492208032002@news000.worldonline.dk>,
BassBalls <bassballs@mac.com> wrote:

> iso - windows

Ih nej, ISO-western

Fra : Thøger Terp

Dato : 08-03-02 09:30

On 08/03/02 8:49, in article
<bassballs@mac.com> wrote:

> Han skal sætte entourage op til at tegnsættet er iso 8859-1 , det gøres
> i edit > preferences. Jeg mener at microsoft kalder deres default, iso -
> windows , og det er her der skal rette til.

Så vidt jeg kan se, er der kun en mulighed for at indstille sådan noget. I
"preffs"/"general preffs" kan man under "Fonts tab´en" vælge Western
European, og det hat han allerede pr. Default.

Ellers kan han indstille det under Read, og det skulle jo ikke have
indflydelse på det han sender?!?

> jeg vil anbefale at sætte programmet til at køre plain text og ikke html
> formateret, så holder han standarderne og mails vises korrekt i næsten
> alle mailklienter.

Platin text bruger naturligvis allerede

/Thøger

Fra : Michael Tysk-Anderse~

Dato : 08-03-02 20:18

> [...]

> "preffs"/"general preffs" kan man under "Fonts tab´en" vælge Western
> European, og det hat han allerede pr. Default.

Kig på headerne så finder du ud af hvad han sender med!
Mail.app: shift-cmd-h.
--
Mvh Michael Tysk-Andersen