ECS K7S5A & PIO mode
Fra : Alex

Dato : 08-03-02 08:34

Jeg har for nyligt købt et ECS K7S5A bundkort sammen med en XP1700
Jeg har tre harddiske hvoraf de to sidder på et 80pins ATA og den sidste på
et 40pins.
Desuden har jeg 128mb SD-RAM PC100 og køre Windows2000.
Chipsettet er SiS735.
I BiOS køre harddiskene godtnok ultraDMA men så snart jeg kommer ind i
windows køre de PIO mode.

Windows er sat til at køre "DMA if available" men køre stadig PIO mode. Jeg
har prøvet at finde en ny driver til bundkortet mem det syntes ikke at kunne
lade sig gøres, selv ikke på SiS's hjemmeside.

Alle ide'er er velkomne, da min eneste tilbageværende løsning er at købe
512Mb DDR-RAM for at minimere problemet mest muligt.

Fra : Lene

Dato : 08-03-02 09:22

Hej
Du er ikke den eneste der snart tyr til at købe 512mb DDR-ram med bundkort.
Jeg kører PT med 2 x 256mb SD-ram og det kører bare dræbende laaaaangsomt.
Tænk det kører langsommere end dengang jeg bare kørte 500mhz og et andet
bundkort.

Iøvrigt Bios upgrade kan dowloades fra
http://www.ecs.com.tw/download/download.htm
--
Venligst Lene

Fra : Karsten Krambs

Dato : 08-03-02 14:04

> [...]
>Tænk det kører langsommere end dengang jeg bare kørte 500mhz og et andet

Det kan varmt anbefales at opgradere BIOS på dette board hvis man
kører med SD Ram. Jeg kører med 512 133 SDRam opgraderet BIOS, uden
problemer.

Karsten

Fra : Thomas Krath

Dato : 08-03-02 18:46

> Det kan varmt anbefales at opgradere BIOS på dette board hvis man
> kører med SD Ram. Jeg kører med 512 133 SDRam opgraderet BIOS, uden
> problemer.

Kører med 128 PC133 SD-Ram med samme bundkort samt XP1700+. Det kører MEGET
godt, overraskende så hurtig maskinen er trods så få ram. Kører 1024 x 768
i spil ud laag eller lign..

--
Thomas Krath
www.tkrath.dk

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 09-03-02 17:00

"Thomas Krath" <tkrath@hotmail.com> skrev i en meddelelse

> [...]
MEGET
> godt, overraskende så hurtig maskinen er trods så få ram. Kører 1024 x

Ikke så mærkeligt. De problemer, som har været omtalt, kommer først når man
har 2 ramklodser i.

Kurt

Fra : Chingachgook

Dato : 08-03-02 13:53

har præcis samme problem :((
Jeg har prøvet at bruge et tool der skulle rette op på fejlen i win2k, men
det virker... jeg kører selv med winXP pro (det er nok derfor).
Men på medfølgende cdrom til bundkortet ligger der et program der hedder
noget i retningen af "idetool.exe" el. lign.
Du skal bare eksekvere det én gang og boote op igen, så _burde_ det
virke.....

//Chingachgook