Router på TeleDk Bredbånd opsætning hvorda~
Fra : tonny

Dato : 08-03-02 03:07

Har en SS 2601 router jeg vil bruge til TeleDk's BB.
Er der nogen der ved hvordan den skal konfigures?
Den skal jo såvidt jeg ved ikke køre PPPoE.
En lidt udførlig forklaring modtages med stor tak, da
jeg ikke er den store ørn m.h.t. routere.

Tonny

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 08-03-02 14:57

"tonny" <lomito@sol.dk> skrev:
> Har en SS 2601 router jeg vil bruge til TeleDk's BB.
> Er der nogen der ved hvordan den skal konfigures?

Ja, men til hvad?
Bare Internet med en enkelt PC?

> Den skal jo såvidt jeg ved ikke køre PPPoE.

Det gør jeg da, det mener jeg bestemt den skal.

> En lidt udførlig forklaring modtages med stor tak, da
> jeg ikke er den store ørn m.h.t. routere.

Vi skal lige vide præcis hvad du vil have den sat op til,
kig evt. på www.dsl-faq.dk og:

Er det forresten Bredbånd eller Netexpress du har?

Bredbånd installation:
<http://www.teledanmark.dk/menu/sm2541.htm>
- Kan ikke lige se noget om router!

Netexpress installation:
<http://kundeservice.opasia.dk/netexpress/installationsvejledning/>

Venligst
Mikael

Fra : Kim Nielsen

Dato : 09-03-02 04:56

"Mikael Nørrelund Andersen" <noerrelund@pc.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
>
> Vi skal lige vide præcis hvad du vil have den sat op til,
> kig evt. på www.dsl-faq.dk og:
>
> Er det forresten Bredbånd eller Netexpress du har?

Hvordan/hvorfor kan du spørge om : Er det forresten Bredbånd eller
Netexpress du har?
når det i overskrift og tekst hedder TeleDK Bredbånd /TeleDDk BB !!

TDC TDK BB bruger DHCP - Nye Netksxpress brug PPPoE

-"- KGN -"-

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 09-03-02 09:40

"Kim Nielsen" <please@nospam.dk> skrev:
> Hvordan/hvorfor kan du spørge om : Er det forresten Bredbånd
> eller Netexpress du har?
> når det i overskrift og tekst hedder TeleDK Bredbånd /TeleDDk
> BB !!

Fordi mange tror bredbånd er en anden betegnelse for ADSL, det
er det _ikke_!
Og fordi jeg ikke mener man kan leje en router med Bredbånd, det
kan man kun med Netexpress, til bredbånd skal man købe en.

> TDC TDK BB bruger DHCP - Nye Netksxpress brug PPPoE.

Aha.

Venligst
Mikael

Fra : - ct

Dato : 10-03-02 01:16

> TDC TDK BB bruger DHCP - Nye Netksxpress brug PPPoE

Hvad er PPPoE...????

--
Best regards / Mange hilsner fra
Carsten

Carsten J. Thomsen
Denmark / 2630 Taastrup

e-mail:
cajuth(remove_***_this)@worldonline.dk
cajuth(fjern_dette_i_parantes)@worldonline.dk

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 10-03-02 12:09

On Sun, 10 Mar 2002 01:16:26 +0100, "- ct"
<cajuth(remove_***_this)@worldonline.dk> wrote:

> Hvad er PPPoE...????

PPP over Ethernet...

(Det er svært at svare kvalificeret, når man ikke kender dine
forudsætninger. Ved du fx. hvad PPP er?)

-A
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Sørensen

Dato : 08-03-02 15:32

"tonny" <lomito@sol.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> Den skal jo såvidt jeg ved ikke køre PPPoE.
> En lidt udførlig forklaring modtages med stor tak, da
> jeg ikke er den store ørn m.h.t. routere.

Øhe du ved self. hvordan du kommer ind i den ved at tasta 192.168.1.1 i
browseren osv. ? Så er der et sted du skal vælge fast forbindelse (bruges
ikke ved netexpres) så køre det

vh.
Sørensen