MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Genstart af win98 går "for hurtigt"
Fra : Michael Christiansen

Dato : 08-03-02 02:41

Det plejer jo at være problemer med at windows ikke lukker men her er det
lige omvendt!!
Jeg har et problem med en PII 233Mhz med Win98 installeret.

Når jeg vælger "genstart", lukker pc'en så hurtigt ned at den ikke når at
lukke alle filer. Den når lige at skrive "Windows lukkes", og resetter 10ms
senere. Herefter kører den scandisk.

Scandisk finder jævnligt fejl, blandt andet i FAT - som den påstår der er to
kopier af, filer den påstår ikke ar angivet korrekt, o.s.v.

Hvis jeg derimod vælger "Luk computeren", når windows at lukke rigtigt ned,
og der er ingen problemer.

Er der nogen der også har oplevet problemet, eller kender til en patch eller
lign. der løser problemet??

mvh Michael

Fra : Madsen

Dato : 08-03-02 02:57

Michael Christiansen skrev:

> Når jeg vælger "genstart", lukker pc'en så hurtigt ned at den
> ikke når at lukke alle filer. Den når lige at skrive "Windows
> lukkes", og resetter 10ms senere. Herefter kører den
> scandisk.

Er der ikke noget med at man i msconfig kan slå det her hurtig
genstart fra, eller er det slået fra som standard? Jeg kan ikke
længere huske det, men prøv Start > Kør > Msconfig og se om du
ikke kan finde noget vedr. start eller genstart.

http://www.gatestar.com/_img0325.gif

Madsen.

Fra : Michael Christiansen

Dato : 08-03-02 03:06

Tak for tippet, men jeg synes ikke lige umiddelbart at jeg kan finde noget..

Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:Xns91CB1E04F9FECcopy.if.you.wish@130.133.1.4...

Fra : Madsen

Dato : 08-03-02 03:31

Michael Christiansen skrev:

> Tak for tippet, men jeg synes ikke lige umiddelbart at jeg kan
> finde noget..

Det jeg tænkte på var det flueben der var vist på det *.gif-billede
jeg sendte et link til, altså: <http://www.gatestar.com/_img0325.gif>
Funktionen findes under Advanced-fanebladet inde i Msconfig.

Madsen.

Fra : Michael Christiansen

Dato : 08-03-02 03:25

Aaah, ok.
Undskyld, jeg så ikke linket.
Tak for det!!

Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:Xns91CB23CC7B3DCcopy.if.you.wish@130.133.1.4...

Fra : Morten

Dato : 08-03-02 03:03

> [...]
>
> Når jeg vælger "genstart", lukker pc'en så hurtigt ned at den ikke når at
> lukke alle filer. Den når lige at skrive "Windows lukkes", og resetter

Har du været en tur omkring http://windowsupdate.microsoft.com hvor der
findes
en patch vedr. nedlukning - den retter det problem der opstår, når
'hurtige drev' når at lukke inden windows lukker.

Mvh.
Morten

Fra : Michael Christiansen

Dato : 08-03-02 02:58

Nej, det har jeg ikke prøvet - . Det vil jeg fluks gøre.....
Jeg var ved at prøve Madsens forslag, men kunne ikke rigtig finde noget.
Tak for hjælpen!

Morten <morten789@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:a6964b$5l3$1@sunsite.dk...

Fra : Madsen

Dato : 08-03-02 03:11

Michael Christiansen skrev:

> Nej, det har jeg ikke prøvet - . Det vil jeg fluks gøre.....

Den patch er oprindelig lavet til Win98SE, men det er muligt den
også fungerer på Win98.

Madsen.

Fra : Michael Christiansen

Dato : 08-03-02 03:08

Jeg har både haft Win98 og SE installeret, og problemet var det samme.
Jeg prøver at støve patchen op!

Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:Xns91CB206185E1Ecopy.if.you.wish@130.133.1.4...

Fra : Madsen

Dato : 08-03-02 03:31

Michael Christiansen skrev:

> Jeg prøver at støve patchen op!

Det er følgende patch der tales om:
<http://makeashorterlink.com/?O2872131>

Madsen.

Fra : Michael Christiansen

Dato : 08-03-02 03:20

Fedt nok, jeg har fundet patchen, men ved du om det er muligt at hente den
uden at installere den med det samme.
Det er nemlig ikke denne her PC den skal på, det er en PC der ikke er på
net.

Fra : Madsen

Dato : 08-03-02 03:32

> [...]

> hente den uden at installere den med det samme.
> Det er nemlig ikke denne her PC den skal på, det er en PC der

Det kan du sagtens. Jeg har den liggende på en cd fra dengang jeg
kørte 98SE.

Madsen.

Fra : Michael Christiansen

Dato : 08-03-02 03:29

Ok, det så bare ud som om at man valgte "download & install", og jeg er ikke
interesseret i at få den installeret på denne her PC, som kører godt....

Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:Xns91CB23F474CE7copy.if.you.wish@130.133.1.4...

Fra : Morten

Dato : 08-03-02 03:52

Det ser ud som om, dit ur ikke kører korrekt - ikke at det endnu
er det store problem, men hold lige øje med det

Mvh.
Morten

Fra : Morten

Dato : 08-03-02 04:08

> [...]
> uden at installere den med det samme.
> Det er nemlig ikke denne her PC den skal på, det er en PC der ikke er på

Er du ikke den hyppige gæst hos Microsofts update, er det nok en god idé
at kigge her tillige, hvor der hurtigere kommer patches til IE end på den
anden side, jeg sendte et link til (vælg dansk sprog når det er muligt):
http://www.microsoft.com/windows/ie/downloads/critical/

Mvh.
Morten