MS Windows
briani 27239
msconfig
Fra : ymer

Dato : 08-03-02 02:25

Jeg bruger win98se.
under "msconfig start" ligger der en masse gamle programmer der er afinstalleret, jeg har selvsølgelig fjernet "flubenet, men efter
et nedbrud er de alle tjekket igen.
hvordan fjerner jeg dem permanet?

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 08-03-02 02:40

Thu, 7 Mar 2002 22:24:58 -0300, skrev "ymer"
<polymer@spamnet.gl>:

>hvordan fjerner jeg dem permanet?

Gå ind i regedit og fjern dem.
Søg på programnavnene, tag en kopi af reg.basen først for en
sikkerheds skyld og slet kun du er helt sikker på kan undværes.

Det vil nok være nemmere at bruge regclean.
<http://download.cnet.com/downloads/0-10106-100-881470.html>
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Morten

Dato : 08-03-02 02:47

> [...]
> under "msconfig start" ligger der en masse gamle programmer der er
afinstalleret, jeg har selvsølgelig fjernet "flubenet, men efter

Tjo, da dit nedbrud tilsyneladende skete efter ændringen i msconfig/start,
hvorefter programmerne dukkede op igen, kunne du eventuelt forsøge med
en ny omgang msconfig/start, da de sidste rester nok ikke er fjernet.
Alternativt kunne du lede i reg.basen, eller køre Regcleaner:
http://www.jv16.org/
Husk at tage en backup først.

Mvh.
Morten

Fra : LarsS

Dato : 08-03-02 10:22

"ymer" skrev...

> [...]
> under "msconfig start" ligger der en masse gamle programmer der er
> afinstalleret, jeg har selvsølgelig fjernet "flubenet, men efter

De kan fjernes i The Registry (kør RegEdit.exe). De aktive ligger her:
Hkey_Local_Machine\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run
og hér:
Hkey_Current_User\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run
(h-klik på nøgle i højre side og vælg slet

/LarsS

Fra : Johnny Nielsen

Dato : 08-03-02 16:07

"LarsS" <sidenius@kabelnettet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> og hér:
> Hkey_Current_User\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run
> (h-klik på nøgle i højre side og vælg slet

Dem der er deaktiveret med MSCONFIG ligger i Run-

Johnny Nielsen
http://www.wintip.dk
Artikler, guides og tips til Windows 9x/Me og XP.
Nyt: http://www.wintip.dk/guides/fdisk/

Fra : ymer

Dato : 09-03-02 02:25

> [...]
> og hér:
> Hkey_Current_User\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run
> (h-klik på nøgle i højre side og vælg slet

Tak, det prøver jeg. regclean fjerner da ikke den slags

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 09-03-02 02:36

Fri, 8 Mar 2002 22:25:27 -0300, skrev "ymer"
<polymer@spamnet.gl>:

>Tak, det prøver jeg. regclean fjerner da ikke den slags

Det burde det da gøre, hvad skulle foremålet med det ellers være?