teledanmark og gsm1800
Fra : Jane & Otto

Dato : 27-01-01 19:14

Jeg faldt over en ting i nyhederne den anden dag: Telia og Mobilix har
vundet gsm900 licenser. Fint nok, men længere nede står der, at Sonofon og
Teledanmark har vundet gsm1800-licenser, så "alle de store leverandører nu
er ens stillet". Vil det sige, at Teledanmark aldrig har haft gsm1800, og
deres reklamer for det dobbelte net har været salgsgas? Jeg fik fingre i en
Nokia 5130 (ren gsm1800), og den fandt ingen teledanmark-net midt i Randers.
Kan jeg for øvrigt på nogen måde se, om det net jeg kører på, er 900 eller
1800 (nokia 3210).

mvh. otto

Fra : Morten Jensen

Dato : 27-01-01 21:02

Jane & Otto wrote:

> [...]
> Nokia 5130 (ren gsm1800), og den fandt ingen teledanmark-net midt i Randers.

Tele Danmark har haft 1800 net i lang tid efterhånden, så at de ikke
skulle have det i Randers, som jo ikke er en lille by forstår jeg ikke.

> Kan jeg for øvrigt på nogen måde se, om det net jeg kører på, er 900 eller
> 1800 (nokia 3210).

Hvis du kører TeleDanmark har du slå celleinfo til. Hvis der står G til
sidst i celleinfoen er det 900 nettet, og hvis der står D til sidst er
det 1800 nettet.
Endelig kan du også se det i netmonitor, da alle 1800 frekvenser har et
kanalnummer over 512.

Morten Jensen

Fra : N/A

Dato : 27-01-01 23:00

Fra : Booggyman

Dato : 27-01-01 23:00

> Tele Danmark har været lidt dovne til at opbygge et DCS 1800 netværk

teledanmark dovne???
nej den må du længere ud på landet med- det kan jeg da ikke tro

det eneste de ikke er langsomme med er at sende regninger ud

Fra : Keld Rosenberg

Dato : 28-01-01 22:57

tdm har haft 1800 net i flere år..

og der bør være 1800 celler i randers.... du burde kunne se det i
displayet hvis du slår celleinfo til: G skulle betyde 900 og D 1800.....