Kryptering
Fra : T. Pedersen

Dato : 07-03-02 23:06

Hej!

Jeg har brug for at kunne danne en tekstfil hvori der indgår en dato der er
krypteret - en dato som altså ikke umiddelbart kan læses ved åbning af
tekstfilen.

Er der en måde at gøre dette på i VB eller må jeg lave en hjemmestrikket
kryptering i programkoden?

På forhånd tak!

Thomas Pedersen

Fra : mikmo

Dato : 08-03-02 10:21

"T. Pedersen" skrev d. 07-03-02 23:06 dette indlæg :
> [...]
> tekstfilen.
>
> Er der en måde at gøre dette på i VB eller må jeg lave en

VB har ikke i sig selv noget kryptering indbygget, men på nedenstående
web adresse kan du se et eksempel på en (simpel) krypterings algoritme i
VB. Hvis du skal bruge avanceret kryptering skal du bruge API kald fra
Krypto API'et i windows (det er langhåret).

http://www.softcircuits.com/sw_vbsrc.htm

Venligst
Mikmo

http://www.kandu.dk/