java-menu og rammer....
Fra : John Frahm

Dato : 07-03-02 23:20

Jeg har en hjemmeside (www.frahm-design.dk) som jeg vil forbedre på
forskellig vis, blandt andet med en javamenu. Problemet er, at jeg ikke kan
få linket til at hive siden ind i højre ramme. Kan godt få det til at
fungere med et normalt tekst-link. Højre side hedder "indhold".
Kan man ikke gøre dette med en java-menu?
Har prøvet at rette i javamenuens kildekode som ser således ud:
<P>
<APPLET CODE="fphover.class" CODEBASE="./" WIDTH="100" HEIGHT="24">
<PARAM NAME="textcolor" VALUE="#FFFFFF">
<PARAM NAME="effect" VALUE="glow">
<PARAM NAME="url" valuetype="ref"
VALUE="http://www.frahm-design.dk/udstilling.htm">
<PARAM NAME="color" VALUE="#666666">
<PARAM NAME="hovercolor" VALUE="#CCCCFF">
<PARAM NAME="bgcolor" VALUE="#FFFFFF">
<PARAM NAME="text" VALUE="Udstillinger">
</APPLET>
</P>

Har også prøvet at markerer hele menu-linket og derefter oprette et
hyperlink til htm-siden med besked om at hive den ind i "indhold". Men
nej...

Nogen gode idéer derude...?

John

Fra : Camilla Scharff

Dato : 07-03-02 23:58

"John Frahm" <frahm@midtfyn.net> skrev...
> Kan man ikke gøre dette med en java-menu?
> Har prøvet at rette i javamenuens kildekode som ser således ud:

Der mangler tilsyneladende en parameter, der beskriver target for URL'en -
og det er ikke sikkert, at man bare kan indsætte nye parametre. Men du kunne
jo forsøge dig lidt frem, fx ved at indsætte: target="_main" i parameten
"url" (inden for > efter URL'en) eller måske en ny parameter: <PARAM
NAME="target" VALUE="_main">
Jeg aner ikke, om det vil virke...

Ellers kan du prøve at se på fx www.script.dk - det kan være, at de har en
anden type menu, som kan bruges med frames.

Mvh. Camilla

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 08-03-02 02:08

Thu, 7 Mar 2002 23:58:19 +0100, skrev "Camilla Scharff"
<camischa@jubiimail.dk>:

> [...]
>jo forsøge dig lidt frem, fx ved at indsætte: target="_main" i parameten
>"url" (inden for > efter URL'en) eller måske en ny parameter: <PARAM

Det er jo FPs hover knapper, så det er bare at huske at bruge
target frame/destinationsramme, når man laver knappen og skal
lave links.
--
med venlig hilsen
Knud