OTD - dk.marked.privat.mobiltelefon
Fra : cfg

Dato : 28-01-01 01:42

-Jeg forsøger mig som forslagstiller, det er faktisk blot en lettere
redigering af mit tidligere indlæg.
-Kommentarer vedr. fejl mm. i proceduren ved fremstilling at "OTD" modtages
gerne pr. e-mail.

Emne:
Privat handel med mobiltelefoner, udstyr og tilbehoer

Fundats:
Alle former for privat handel som beskrevet i beskrivelsen er tilladt, med
mindre der eksisterer en relevant undergruppe.

Det henstilles at man indleder subject-linien med følgende markering af
køb/salg/bytte:

K: hvis man ønsker at købe.
S: hvis man ønsker at sælge.
B: hvis man ønsker at bytte.

Hvis der er tale om andre former for handel bør dette også angives i
subject.

Frabedes: Kommercielle annoncer. Kommerciel handel henvises til
dk.marked.kommerciel.*

Hvis man har anskaffet eller vil anskaffe varen med det formål at sælge den
videre, regnes det for kommerciel handel.

Dog tillades pris-kommentarer, hvis en vare annonceres til en højere pris
end samme vare i samme stand fra en kommerciel forhandler.

Gruppen er ikke beregnet til diskussion, brug fortrinsvis email hvis du har
kommentarer, spørgsmål eller ønsker at diskutere prisen.

Genopslag af samme indlæg bør begrænses. Som vejledning bør der gå mindst en
uge mellem hvert genopslag, og der bør højst være to genopslag.

For at undgå støj og sikre at man vælger den mest korrekte gruppe, må indlæg
ikke crosspostes til grupper uden for dk.marked.privat.*

Begrundelse:
Men jeg syntes efterhånden at dk.marked.privat.telefon er ved at være lidt
uoverskuelig.

F.eks. er der mange indlæg af typen " S:3210 ", det er efterhånden gået op
for selv mig at der er tale om en mobiltelefon fra Nokia model 3210.
Problemet er først når der kommer modeller/typebetegnelser som jeg ikke
kender, så er jeg nødt til at læse indlægget for at finde ud af om det måske
skulle være den vare jeg er interesseret i..

Eksisterende trafik:
Et udokumenteret gæt: Over 60% af indlæggene i dk.marked.privat.telefon
omhandler mobiltelefoner.

Forslag til navn(e):
dk.marked.privat.telefon.mobil / dk.marked.privat.mobiltelefon

Moderering: Nej

Forslagsstiller:
Henrik Nielsen - config@hardware.dk

Debatperiode:
Fra 27-01-01 Til 19-02-01

Henrik Nielsen
Config@hardware.dk
--*Størrelsen på en fil er ikke nødvendigvis proportional*--
--*med det kaos den kan forårsage.* --