Ericsson mp3-player til T39
Fra : Kefka

Dato : 07-03-02 21:20

Hej

Jeg overvejer at købe en mp3-player til min T39. Jeg ville bare høre jeres
evt. erfaringer med den, om hvor meget musik man kan proppe ned på den, og
om den bruger meget batteri?

Kefka

Fra : John Hinge

Dato : 08-03-02 14:29

On 07 mar 2002 Kefka was heard to say:

> Hej
>
> Jeg overvejer at købe en mp3-player til min T39. Jeg ville bare
> høre jeres evt. erfaringer med den, om hvor meget musik man kan
> proppe ned på den, og om den bruger meget batteri?

Som standard er det et 32Mb MMC kort som følger med, du kan
købe den slags kort op til 64 Mb så vidt jeg har ku se
inde på edbpriser.dk.
De 32 Mb rækker i mit tilfælde til en 5-6 numre pakket
ved normal (128kbit) bitrate.
Jeg har ikke fået eksperimenteret med hvor lav bitrate
jeg kan bruge og stadig få ok headset lyd, men det er
jo givet at jo lavere bitrate, jo mindre fylder det, og
des mere musik kan man så putte på kortet.

den medfølgende kortlæser til din PC, får kortet til
at virke som en 'normal' flytbar diskenhed. Så du kan
sidde i windows og bruge dine normale filbehandlingsprogrammer
såsom Explorer, filhåndtering eller Windows Commander til
at putte musik over på kortet. Meget snedigt :)
afspilleren har ikke brokket sig over filnavnene indtilnu
forstået som at den er relativt ligeglad, og det virker
som om den i en hvis grad understøtter ID3 tags

Om den bruger meget strøm, er lidt et subjektivt spørgsmål, men
jeg synes ikke det virker voldsomt, jeg tror ikke det koster
ligeså meget strøm som f.eks at sidde og pludre i telefonen,
men der skal den jo så også bruge energi på at mikrobølge
de få hjerneceller jeg har tilbage :)

Det største problem jeg har med spilledåsen, er at det der MMC
kort ikke sidder voldsomt godt fast i afspilleren, så jeg ved
almindelig gang har oplevet at kortet arbejde sig ud og var
ved at falde på jorden. Det er løst på en ufix måde ved at
sætte en elastik over afspilleren, som så holder kortet på plads.

--
John Hinge - shayera / .sPOOn.
"Buffy I love you...... Oh God No!" Spike, Buffy tVs

Fra : wheeeeeeee

Dato : 09-03-02 14:43

snip
> Jeg overvejer at købe en mp3-player til min T39. Jeg ville bare høre jeres
> evt. erfaringer med den, om hvor meget musik man kan proppe ned på den, og
> om den bruger meget batteri?

Genialt at headset og MP3 afspiller er kombineret. De kan fås rimelig
billigt nu, ikke?

Lyden er rimelig god.

Der medfølger et 32MB MMC kort. Du kan evt. købe et 64MB kort men de koster
ca. det samme som man kan få afspilleren til incl. 32MB kort nu (ca. 700
kr.).

Der er jo rimelig meget batteri i en T39. Jeg synes ikke den bruger meget
batteri, men det kan være lidt svært at afgøre da jeg synes batteri
indikatoren er lidt upræcis. Jeg har en gang løbet tør for batteri mens jeg
hørte MP3. Men der havde telefonen heller ikke været opladet i lang tid.

Et minus er, at man ikke kan gøre noget på telefonen (fx SMS) imens man
hører MP3 - kun "MP3 afspiller ting" som at justere lydstyrke etc.

Fra : Kefka

Dato : 11-03-02 00:23

Tak for svarene, John Hinge og wheeeeeeee!

Kefka