MS Windows
briani 27239
Sikring af et program kun startes en gang
Fra : Martin Johansen

Dato : 07-03-02 20:49

Jeg har et lille problem. I vores netværk, kører vi Axapta. Brugerne har
fået den uvane at starte programmet op flere gange og dermed æde de vores
licenser væk.

Er der nogen, der kender et program, man kan kalde fra en .lnk-fil?

Jeg forstiller mig følgende syntax :

checkproces.exe ax32.exe c:\programmer\axapta\ax32.exe

hvor :

checkproces.exe Er selve programmet
ax32.exe Er den fil den skal kontrollere om findes i
joblisten
sidste parameter Er den fil der skal startes hvis ax32.exe ikke er
startet.

Jeg kunne jo selv forsøge at programmere det, men det vil nok tage mig noget
tid.

Er der en der kender et program med den funktion, eller evt. kunne lede mig
i den rigtige retning med lidt Delphi 6.0 programmering vil jeg gerne høre
fra dig.

Med venlig hilsen

Martin

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 07-03-02 22:59

Skæld ud på producenten. Programmet i sig selv burde checke at der
ikke allerede kører en version af det på den samme computer.

Fra : tommy

Dato : 08-03-02 12:37

On Thu, 07 Mar 2002 22:58:40 +0100, Jens Peter Karlsen wrote:

> Skæld ud på producenten. Programmet i sig selv burde checke at der ikke
> allerede kører en version af det på den samme computer.

Hvad hvis programmet er multithreadet ?

Hilsen Tommy