Linuxmaskine kan ikke ses på netværket
Fra : Finny

Dato : 07-03-02 20:33

Hej alle

I firmaet logger vi alle på NT domæne. På netværket står også noget udstyr
der kører Linux.
( logger IKKE på NT domænet ) Hvad skal der til for at vi kan se denne
maskine i " andre computer "??
Det skal lige siges at jeg kan pinge maskinen, så den er altså på netværket.

/Finny

Fra : Martin

Dato : 07-03-02 21:34

"Finny" <test@test.dk> wrote in message
> [...]
> maskine i " andre computer "??
> Det skal lige siges at jeg kan pinge maskinen, så den er altså på

Så vidt jeg ved skal du køre noget Samba på din Linuxbox for at komme på
windows-netværk.
Prøv dette site se om der står noget brugbart der :
http://sunsite.dk/samba/samba.html

Martin

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 07-03-02 21:53

On Thu, 7 Mar 2002 20:33:18 +0100, "Finny" <test@test.dk> wrote:

> I firmaet logger vi alle på NT domæne. På netværket står også noget udstyr
> der kører Linux.

Hvad laver Linux-boxen? Har den nogle shares, du skal have adgang
til?

> ( logger IKKE på NT domænet ) Hvad skal der til for at vi kan se denne
> maskine i " andre computer "??

Den skal opføre sig som om den var en Windows-maskine. Man kan få
en Unix-server til at lege Windows-server fx. med Samba.

-A
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Finny

Dato : 08-03-02 15:05

Maskinen er undersøger ting og sager med ultralyd. Hvis jeg sætter min
laptop (x kabel) er der ikke problemer.
jeg skal bare ha adgang til et bibliotek med træningsbilleder. Maskinen skal
ikke køre som server .

/Finny

> [...]
>
> -A
> --
> Heroes: Vint Cerf & Bob Kahn, Leonard Kleinrock, Robert Metcalfe, Jon
Postel

Fra : Peter Jensen

Dato : 10-03-02 00:57

"Finny" <finn@te.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> laptop (x kabel) er der ikke problemer.
> jeg skal bare ha adgang til et bibliotek med træningsbilleder. Maskinen

Du taler altså om noget fjernstyring af en art. Men så kan jeg anbefale en
SSH klient. Ret simpelt.

Mvh.
Peter Jensen

Fra : Christian E. Lysel

Dato : 10-03-02 00:58

Asbjorn Hojmark wrote:

> Den skal opføre sig som om den var en Windows-maskine. Man kan få
> en Unix-server til at lege Windows-server fx. med Samba.

Giver Samba også blå skærm :)

Fra : Jacob Bunk Nielsen

Dato : 07-03-02 21:49

"Finny" <test@test.dk> writes:

> I firmaet logger vi alle på NT domæne. På netværket står også noget udstyr
> der kører Linux.
> ( logger IKKE på NT domænet ) Hvad skal der til for at vi kan se denne
> maskine i " andre computer "??

Den skal have forbindelse til netværket (er tilsyneladende klaret), og
Samba skal være konfigureret korrekt (det er her det hænger lader det
til).

Hvad der er en korrekt opsætning af Samba for dig må dine behov
afgøre. Start med at bruge nmblookup(1) til at se om den kan finde sig
selv.

--
Jacob - www.bunk.cc
Good girls go to heaven, bad girls go everywhere.