min hunkat pisser ved siden af bakken
Fra : danni plougmann

Dato : 07-03-02 20:19

hej
jeg har 3 kælne katte 2 af dem er tvillinger 3 år cirka emma og tykke kalder
jeg dem
den anden er cirka 8 9 måneder er lige blevet kønsmoden alle hunkatte. navn
pjokmylle
jeg har et problem med en af kattene emmy vil simpelt hen ikke pisse i
bakken, skide vil hun godt i bakken.
de 2 andre katte jeg har går i bakke altid.

jeg har lige fået emmy og tykke steriliseret for cirka 1½ måned siden
kan det ha nogen indflydelse på deres vaner med at gå i bakke
emmy kun stadig godt finde på før steriliseringen at pisse ved siden af
men ikke så tit som hun gør det nu.

ellers er der ingen problemmer med kattene der er lige dovne ædelystne.
jeg har prøvet med en ekstra bakke ved siden af den anden hjælper ikke
bakkerne bliver tømt og vasket hver dag.

alle forslag til hvad jeg kan gøre modtages meget gerne.
kom bare med flere spørgsmål jeg vil prøve at besvare dem.

MVH danni plougmann
email danni.plougmann@cool.dk

Fra : Gitte J

Dato : 07-03-02 20:38

Har du fået mis tjekket for urinvejssygdomme hos dyrlægen? Urenlighed er
ofte tegn på sygdom.
-Gitte

Fra : Camilla Baird

Dato : 08-03-02 00:18

Det kan være en dominans/rang diskussion dine katte har - eller du kunne
overveje at sætte en bakke til op.
mvh Camilla

Fra : Denise

Dato : 08-03-02 08:54

Hej Danni
> ellers er der ingen problemmer med kattene der er lige dovne ædelystne.
> jeg har prøvet med en ekstra bakke ved siden af den anden hjælper ikke
> bakkerne bliver tømt og vasket hver dag.

Hvis du tømmer og vasker bakkerne hver dag, tyder det på, at du ikke bruger
det klumpende grus. Prøv og skift til det grus, hvor man bare skal fjerne
klumperne
med en speciel hul-ske. Her behøver man kun vaske bakkerne hvis de tisses i
bund,
d.v.s. det kan være hver 3 uge-1 måned, afhængig af hvor store bakkerne er
og hvor
meget grus der kommes i. Der findes flere slags, bruger selv BioKat og
Extreme
Classis - fås hos Bonnie dyrehandlere. Det kan være kattene bedre kan lide
det.

Hilsen Denise