SMS fra Siemens C25
Fra : Bess

Dato : 07-03-02 18:25

Min mand er i øjeblikket i Kina (og jeg i DK) og vi havde regnet med at
kunne sende sms til hinanden. Han kan godt modtage mine sms'er, men han kan
ikke selv skrive. Han siger at når han prøver "springer den over på noget
andet", så han ikke kan skrive.

Er der en eller anden der kan give mig en "opskrift" på hvordan man gør
eller har en ide til hvad der kan være galt. Jeg har talt med teleselskabet
og der skulle alt være klar.

mvh
Bess

Fra : Henrik Stidsen

Dato : 07-03-02 20:41

"Bess" <bess@noemail.dk> wrote in news:a687im$11s$1@sunsite.dk

> [...]
> sms'er, men han kan ikke selv skrive. Han siger at når han
> prøver "springer den over på noget andet", så han ikke kan

er du sikker på den udbyder han logger på derovre understøtter
udgående SMS ?

--
Henrik Stidsen | HS235-DK | Samleobjekt

Fra : Bess

Dato : 07-03-02 21:14

"Henrik Stidsen" <s-p-a-m@spammer.dk> wrote in message
> er du sikker på den udbyder han logger på derovre understøtter
> udgående SMS ?

Nej, det er jeg naturligvis ikke helt sikker på. Ifølge Telmores (som er det
teleselskab vi benytter) hjemmeside er det enten China Mobile eller China
Unicom GSM og der er nævnt priser på sms opkald til Danmark, så jeg gik
selvfølgelig ud fra at det kunne lade sig gøre.

mvh
Bess

Fra : Brian Pedersen

Dato : 08-03-02 08:50

dek kan være fordi kina benytter GSM1900 net, og det er de færreste mobiler
i DK der understøtter dette net fuldstendigt!! dvs. at en gsm 1800 kan måske
godt modtage forskellige ting, men ikke selv sende!

Jeg vi ikke siger at det er det der er probleme, men det er en mulighed

Mvh Brian

Fra : Fischer

Dato : 08-03-02 09:46

> [...]
> godt modtage forskellige ting, men ikke selv sende!
> Jeg vi ikke siger at det er det der er probleme, men det er en mulighed

Eeeh - jeg er ret sikker på at du har fået noget galt i halsen.

1. I Asien bruger de fortrinsvis GSM1800 - dog flere steder også GSM900. Jeg
har selv været i Kina med en ren GSM900 (Ericsson GH688).

2. En alm. dual band (900/1800) kan INTET på et GSM1900 net - den kan
overhovedet ikke finde nettet.

*Fischer

Fra : Bess

Dato : 08-03-02 16:46

"Fischer" <express@get2net.dk> wrote in message
> [...]
> har selv været i Kina med en ren GSM900 (Ericsson GH688).
>
> 2. En alm. dual band (900/1800) kan INTET på et GSM1900 net - den kan

Tak for svarene, men det har ikke rigtigt hjulpet os videre. Vi må "nøjes"
med at ringe sammen så .

mvh
Bess