MS Windows
briani 27239
Via og XP
Fra : Kim Hansen

Dato : 07-03-02 19:01

Hej

Jeg syndes at have læst at Via's 4i en driver er indbygget i xp er det
rigtigt

KH

Fra : Madsen

Dato : 07-03-02 19:06

Kim Hansen skrev:

> Jeg syndes at have læst at Via's 4i en driver er indbygget i
> xp er det rigtigt

Ja og det er de også i Win2000 SP2.

Madsen.

Fra : Karsten Olesen

Dato : 07-03-02 21:03

> Ja og det er de også i Win2000 SP2.

*****************

Men det må være nogle gamle nogen, da
de jævnligt opdaterer.
Den seneste 4.37 har gjort min PC
100% fejlfri.
-pånær synkroniseringsproblemer ved divx.

MVH

Fra : Madsen

Dato : 07-03-02 21:08

Karsten Olesen skrev:

> Den seneste 4.37 har gjort min PC
> 100% fejlfri.

Min er fejlfri med standarddriverne så jeg skal ikke have opdateret
noget.

Madsen.

Fra : Karsten Olesen

Dato : 07-03-02 21:27

> Min er fejlfri med standarddriverne så jeg skal ikke have opdateret
> noget.
***************
Jeg kører iøvrigt 2000 SP2 og vil ikke ha'
XP, da denne er alt for kritisk mht. drivere osv...og så
alle patches...

Det eneste der kører på en Xp er dens egne
drivere, og ydelsen er næppe at prale med her til
spil, benchmarks mv.

MVH

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 07-03-02 22:01

Thu, 7 Mar 2002 21:26:35 +0100, skrev "Karsten Olesen"
<gakke@email.dk>:

>Det eneste der kører på en Xp er dens egne
>drivere, og ydelsen er næppe at prale med her til
>spil, benchmarks mv.

Det er ikke Microsoft, der udvikler driverne, det er de enkelte
producenter.
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Karsten Olesen

Dato : 09-03-02 09:23

> Det er ikke Microsoft, der udvikler driverne, det er de enkelte
> producenter.
***********

Men de godkendes af MS inden de kommer "ind i XP"
hvilket må være en accept af, at det virker...og når
nyere versioner af samme driver blir' udviklet,
så burde dísse være bedre, selvom MS ikke har
"godkendt" dem...osv

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 09-03-02 09:45

Sat, 9 Mar 2002 09:22:30 +0100, skrev "Karsten Olesen"
<gakke@email.dk>:

>.og når
>nyere versioner af samme driver blir' udviklet,
>så burde dísse være bedre, selvom MS ikke har
>"godkendt" dem...osv

Nye drivere bør sendes til MS for godkendelse, når en tidl.
version er blevet godkendt af MS.

Fra : Karsten Olesen

Dato : 09-03-02 17:41

> Nye drivere bør sendes til MS for godkendelse, når en tidl.
> version er blevet godkendt af MS.
*************

Ja. Men det er stadig ingen garanti for det virker,
hvis man har en del hardware med tilhørende
drivere installeret.

Hvis MS skal krydsteste var de ikke færdige
med at kompatibilitetsteste alle enheder endnu.

MVH

Fra : Madsen

Dato : 07-03-02 23:31

Karsten Olesen skrev:

> Jeg kører iøvrigt 2000 SP2 og vil ikke ha'
> XP, da denne er alt for kritisk mht. drivere osv...og så
> alle patches...

Det synes jeg nu ikke jeg har bemærket.

> Det eneste der kører på en Xp er dens egne
> drivere, og ydelsen er næppe at prale med her til
> spil, benchmarks mv.

Det kommer jo så an på hvad man bruger sin pc til. I mit tilfælde
er det ikke til spil og benchmark-programmer.

Madsen.

Fra : Karsten Olesen

Dato : 09-03-02 09:23

> Det kommer jo så an på hvad man bruger sin pc til. I mit tilfælde
> er det ikke til spil og benchmark-programmer.

*************

Men overall performance må være lavere gennemsnitligt set,
hvis driveren ikke er optimal, men måske mere "sikker"..

Fra : Madsen

Dato : 09-03-02 18:56

Karsten Olesen skrev:

> Men overall performance må være lavere gennemsnitligt set,
> hvis driveren ikke er optimal, men måske mere "sikker"..

Jeg vil også langt hellere have et stabilt og måske lidt langsommere
system, end et mindre stabilt system som måske er en anelse hurtigere.
Faktisk vil jeg vove at påstå, at jeg ikke ville kunne mærke forskel
på ydelsen om jeg kørte med den nyeste Via eller den der følger med
til styresystemet. Måske kan 3D-mark, eller hvad det nu end hedder,
vise mig at jeg får 200 point mere ved at køre med den nyeste Via,
men hvad skal jeg bruge det tal til? Jeg bruger sjældent min pc til
spil og har bare behov for at have en så stabil pc som overhovedet
mulig, som ikke går ned mens jeg sidder og laver et eller andet der
skal være færdigt til et bestemt tidspunkt. I min verden har en sta-
bil pc førsteprioritet.

Madsen.

Fra : Karsten Olesen

Dato : 09-03-02 22:06

> skal være færdigt til et bestemt tidspunkt. I min verden har en sta-
> bil pc førsteprioritet.
**********************

I min verden er hastighed og stabilitet det endelige mål.
Det handler ikke om kompromis'er.

MVH

Fra : Madsen

Dato : 09-03-02 23:17

Karsten Olesen skrev:

> I min verden er hastighed og stabilitet det endelige mål.
> Det handler ikke om kompromis'er.

Jeg vil nu heller ikke just sige at jeg har noget at brokke mig over
hvad hastighed angår, selvom jeg "kun" kører med de Via-drivere der
følger med til Win2000 SP2 og WinXP Pro. I langt de fleste tilfælde
er det mig pc'en venter på.

Folk må selv om hvad de installerer. Det skal jeg ikke blande mig i.
Jeg har blot bestemt at jeg så vidt mulig ikke installerer flere
driveren end hvad jeg mener er nødvendigt.

Madsen.