Hvad er der galt med AMD
Fra : Tommy & Jonna Nielse~

Dato : 07-03-02 19:30

hej.
jeg kan ikke forstå at nogen for revet hovdet af, hvis de stiller et par
spørgsmål, som måske kan virke tåbligt, men kunne man så ikke svare pænt?
det andet er, hvorfor køber man AMD når der åbentbar ikke er andet en bøvl
med dem. folk køber sig fattig i store køler, lyddæmpning m.m. det er mig
som stillede et spørgsmål vedr. temp på en 1100MHz celeron(100MHz fsb)
256Kb, den er peppet op til 1466MHz, bliver kølet af en Global win super
silent, monteret på et MSI 694T pro bundkort, fyldt i et JNC 8850 silent
tower. støj 22db temp ved kørsel som server i 2 døgn cpu: 34 grader , system
36 grader. jeg har før haft AMD både athlon, Duron. så min mening er, AMD
outside, Intel inside. det er bare min mening. dette er ikke noget Ris.

Fra : Lars Stokholm

Dato : 07-03-02 19:40

On Thu, 7 Mar 2002 19:30:09 +0100, "Tommy & Jonna Nielsen"
<tn1@nielsen.mail.dk> wrote:

>jeg kan ikke forstå at nogen for revet hovdet af, hvis de stiller et par
>spørgsmål, som måske kan virke tåbligt, men kunne man så ikke svare pænt?

Kan du være lidt mere præcis, måske fortælle det i den tråd hvor det
sker i stedet for her?

--
Venlig hilsen
Lars Stokholm

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 07-03-02 20:04

"Tommy & Jonna Nielsen" <tn1@nielsen.mail.dk> wrote in message
> hej.
> jeg kan ikke forstå at nogen for revet hovdet af, hvis de stiller et par
> spørgsmål, som måske kan virke tåbligt, men kunne man så ikke svare pænt?

Jeg synes da at tonen generelt er helt i orden. Det er rigtigt at der
sommetider er nogen der overreagerer lidt og glemmer at ikke aller har fulgt
med i gruppen i flere år/måneder. På den ande side er der også nogle
spørgsmål der er så simple at det vil være lettere at finde med en
søgemaskine. Hvis jeg fornemmer at folk spørger fordi de bare vil have et
svar uden overhovedet og ha' ledt selv, springer jeg som regel over
indlæget... andre svarer provokerende tilbage igen.
Som ny (eller gammel) i grupperne kan det da anbefales at kikke lidt på
http://usenet.dk og evt lige kikke andre indlæg igennem før man poster et
indlæg.

> det andet er, hvorfor køber man AMD når der åbentbar ikke er andet en bøvl
> med dem. folk køber sig fattig i store køler, lyddæmpning m.m.

Så... nu lægger du jo op til noget der ligner en religionskrig "Intel
vs. AMD"
Jeg kan ikke helt gendkende det med at der kun er problemer med AMD. Jeg og
flere af mine venner har AMD og jeg har ikke set nogen problemer med
CPU'erne. Somregel når der er problemer med computeren er det software
problemer eller "fejl 40"
Du kan også sagtens finde Intel maskiner der har de samme problemer som AMD.
Bare husk på at der sikkert er solgt en del flere AMD'er i løbet af den
sidste tid. Jeg er selv en af den der er skiftet fra Intel til AMD.... og
jeg har bestemt ikke fortrudt.

> [...]
> 36 grader. jeg har før haft AMD både athlon, Duron. så min mening er, AMD
> outside, Intel inside. det er bare min mening. dette er ikke noget Ris.

Hvad er det du går efter? En kølig CPU, en stabil maskine eller en støgsvag
maskine? Det kan sagtens lade sig gøre med både Intel og AMD. Det gælder
bare om at vælge de rigtige dele og noget ordentlig software.

- Lars

Fra : Søren

Dato : 07-03-02 21:05

> [...]
> 36 grader. jeg har før haft AMD både athlon, Duron. så min mening er, AMD
> outside, Intel inside. det er bare min mening. dette er ikke noget Ris.

Hvad ligger folk vægt på ved valg af CPU ydelse kontra pris.
For dig er det temperaturen ud fra dine indlæg, andre går måske op
stabilitet
som ikke har noget med CPU'erne at gøre men derimod
hvilken harmoni bundkort chipset CPU o,s,v spiller med indbyrdes, og det
svage led her
er ikke hvilken CPU de er lige gode.
Der er udemærkede støjsvage kølerer til rimelig pris eks. TT Silent Viking
21db, men den får godt nok ej heller en TB ned på 34 grader hvis kassen er
36 grader.

Mvh Søren

Fra : Wizeguy

Dato : 11-03-02 17:43

> [...]

> 36 grader. jeg har før haft AMD både athlon, Duron. så min mening er, AMD
> outside, Intel inside. det er bare min mening. dette er ikke noget Ris.

Folk køber AMD fordi det er billigere end Intel og yder bedre, specielt i
spil. Hvad angår køling, så skal Intels Pentium 4 generelt bruge samme
kraftige køling som AMD.

--
Best regards/venlig hilsen
Anders Albrechtsen

Fra : Karsten Olesen

Dato : 11-03-02 17:49

"Wizeguy" <anders@herlevkollegiet.dk> skrev i en meddelelse

> Folk køber AMD fordi det er billigere end Intel og yder bedre, specielt i
> spil. Hvad angår køling, så skal Intels Pentium 4 generelt bruge samme
> kraftige køling som AMD.

**********

Men Intel er væsentlig mere holdbar hvis køleren tages af (ved fejl. mv.)

Visse .avi'er beviser dette.
P4 dør langsomt...AMD koger totalt inden for 1 sek. !

MVH

Fra : Wizeguy

Dato : 11-03-02 19:47

"Karsten Olesen" <gakke@email.dk> wrote in message

> "Wizeguy" <anders@herlevkollegiet.dk> skrev i en meddelelse

> **********
>
> Men Intel er væsentlig mere holdbar hvis køleren tages af (ved fejl. mv.)

Helt bestemt, men hvor tit tager man køleren af men systemet kører? I øvrigt
har det nye Asus A7V333 bundkort en automatisk nedlukningsfuntion, når
cpu'en når 75 graders celcius.

> Visse .avi'er beviser dette.
> P4 dør langsomt...AMD koger totalt inden for 1 sek. !

Jeg har set den og moret mig kosteligt

Stadig ser jeg ikke dette som en seriøs grund til at fravælge AMD. Det skal
i den forbindelse siges, at jeg planlægger at opgradere mit nuværende AMD
1,4 GHz system til et P4 1,8A@2,4 GHz system, så jeg har ingen bias ift. AMD
(eller Intel).
--
Best regards/venlig hilsen
Anders Albrechtsen

Fra : H3nrik V!

Dato : 18-03-02 15:50

"Wizeguy" <anders@herlevkollegiet.dk> wrote in message

> Helt bestemt, men hvor tit tager man køleren af men systemet kører? I
øvrigt
> har det nye Asus A7V333 bundkort en automatisk nedlukningsfuntion, når
> cpu'en når 75 graders celcius.

Jamen sv jeg husker er thermal dioden i XP'en for langsom, så temperaturen
bliver ikke registreret til 75 gr C før det er for sent...!

/H3nrik!

Fra : Søren Christensen

Dato : 13-03-02 19:17

> spil. Hvad angår køling, så skal Intels Pentium 4 generelt bruge samme
> kraftige køling som AMD.

Det skal den da overhovedet ikke...

/Søren