Vandertur - Rygsæk til min hund -
Fra : per olsen

Dato : 07-03-02 15:52

Hej
Jeg hedder Per og min hund jango, som er en, glad og stæk, belgisk hyrdehund.
Vi har sammen planlagt at skulle på vandretur til sommer, med tælt og det hele.
Men jeg har forklaret ham, at han selv må bære sit vand, og sin mad ( til to
dage ad gangen.)
Så vi behøver lidt hjælp til finde en "rygsæk" til jango.
Er der nogle af jer der kan/vil hjæle os, vil vi blive meget glade.

på forhånd tak

per & jango

ps.
evt mail.
smtpo@hotmail.com

Fra : Valle

Dato : 07-03-02 20:47

> Så vi behøver lidt hjælp til finde en "rygsæk" til jango.
> Er der nogle af jer der kan/vil hjæle os, vil vi blive meget glade

http://www.hundelivet.dk/indy/kloev1.html

Hunderygsæk hedder en kløv på norsk, og man ser faktisk mange af dem - klik
på linket og se mere

Hilsen
Sten

Fra : Doggy

Dato : 07-03-02 23:30

Hej Per

Du kan også prøve at kigge på dette link :

http:// www.bigtallk9.com/products/fun/backpacking.html

Her findes mange sjove ting til hunde og deres mennesker.

Hilsen
Merete

Fra : Carina Enevoldsen

Dato : 07-03-02 23:35

hundenetbutikken sælger forsk. størrelser.:
http://www.hundensnetbutik.dk/
se efter sadeltasker!
Eller her:
http://gearfordogs.com/shop.cfm?groupid=Packs
Se efter Packs...
eller her:
http://www.nes-sledeverksted.no/
Se efter kløv...
Mvh Carina

Fra : HANNE JØRGENSEN

Dato : 14-03-02 10:13

per olsen <smtpo@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:be2c6b30.0203070652.79e2d24d@posting.google.com...

Hej Per

At komme med på vandretur er guf for hunde. De har nemlig ikke "glemt", at
deres stamfar ulven- ligesom iøvrigt vores forfædre var- er nomadiske omend
lejlighedsvis bofaste omkringvandrere. Så selvom det er længe siden, at
hunden var en ulv, og vi selv var jægere og samlere, så burde hunde og
mennesker stædig have en fælles interesse i at vandre. Jeg kan se, at du
allerede har fået en del oplysninger om, hvor du kan købe hunderygsæk. Så
jeg vil ikke komme med flere forslag. Det jeg tænkte på var blot, at du
måske kunne være interesseret i hæftet "Kløvsport- slik begynner vi", som er
udgivet af Norges Hundekjørerforbund- email. adressen er
sled-dog@nif.idrett.no Der er mange nyttige oplysninger i hæftet, så som
hvor meget en hund kan bære, hvordan kløven pakkes, så den får ligevægt,
hvordan man tilvænner hunden til kløven og træner. Du skriver, at din hund
også skal bære sit eget vand. Derfor kom jeg til at tænke på
om du kender disse der vandposer, som hedder "Platypus". De har den fordel
fremfor flasker, at de er bløde og kan foldes sammen, når de er ikke er i
brug. De fås i flere strørrelser. Jeg har købt mine i "Friluftland"- tlf. 33
14 51 50, e-mail.kobenhavn@friluftland.dk

Venlige hilsener
Hanne Hjelmer Jørgensen