MS Windows
briani 27239
brænding af CD'ere i win98SE
Fra : Michael Andersen

Dato : 07-03-02 15:19

Hej.

Jeg har et efterhånden RET seriøst problem.

Jeg kører med windows 98SE, og har netop fået mig en ny brænder, en såkaldt
HP CD12N som skulle brænde med 12x speed
MEN...alle CDR-programmer, såsom NERO, Roxio Easy CD Creator 502D osv osv,
melder at den kun kan brænde med 8x speed.
Når jeg så alligevel kryber til korset, (for jeg SKAL altså have lavet
backup, uanset hvor lang tid det tager), så melder CDR-programmerne, at de
kun kan brænde i 4x speed., og brænder derefter skiverne i 4x....
Dette er NOGET "træls", da jeg jo har investeret i en 12x speed....!

Systemet er :
AMD Athlon 1333mhz
256mb ram
Maxtor 7200 o/min 40gb hd (på sin egen IDE controller 1)
HP CD12N (som også kører på sin egen IDE controller 2)
Windows 98SE

Det skal selvfølgelig lige indskydes, at jeg har prøvet at ændre Driverne
til harddisk controllerne, til VIA (som det faktisk er), og tilbage igen til
windows' standard drivere, i håb om at det måske kunne være dette, men med
resultatet til følge, at cdr-programmerne nu kunne se, at brænderen kun
kunne brænde i 4x speed, istedet for 8x......wow...:)

Michael Clay Andersen
mailto:mca@-nospam-.roadrebel.dk
(Slet -nospam- i min email adresse, ved svar)

Fra : [SANTA]-Muff Diver

Dato : 07-03-02 17:02

"Michael Andersen" <m_c_a@hotmail.com> skrev i en meddelelse
> [...]
> Michael Clay Andersen
> mailto:mca@-nospam-.roadrebel.dk
> (Slet -nospam- i min email adresse, ved svar)

Hmm de medier du vil brænde på....er de beregnet til at brænde med mere end
4x???
Det kan også være du skal installere en patch eller lign. for at få "hul"
igennem.Den første brænder jeg havde kunne det medleverede program ikke
se.Det viste sig at producenten ikke havde lavet et "patch" så programmet
kunne se den.
Håber det kunne hjælpe lidt.....

Fra : Michael Andersen

Dato : 08-03-02 09:54

<-snip>
> Hmm de medier du vil brænde på....er de beregnet til at brænde med mere
end
> 4x???

Ja, 1x -> 24x speed.....

> [...]
> igennem.Den første brænder jeg havde kunne det medleverede program ikke
> se.Det viste sig at producenten ikke havde lavet et "patch" så programmet

Tjoe..jeg har hentet alle de sidste nye drivere, til hhv Easy Cd Creator
(5.02D), samt til Nero (ver x.x.7.8 )
men med samme resultat. :-/

Fra : Klitgaard

Dato : 08-03-02 10:10

> Tjoe..jeg har hentet alle de sidste nye drivere, til hhv Easy Cd Creator
> (5.02D), samt til Nero (ver x.x.7.8 )
> men med samme resultat. :-/

Har du også installeret de nyeste ASPI-drivere?

--
....Klitgaard