MS Windows
briani 27239
Kan man omdøbe en .wma fil til .mp3 i XP?
Fra : Heidi

Dato : 07-03-02 14:43

Jeg har hentet Beoplayer (som blev nævnt andetsteds i denne gruppe)
til at afspille mp3'er med, og har nu også "optaget" nogle cd'er med
dette program.
De optagne numre gemmes som wma-filer. Er der nogen måde man
kan få systemet til at opfatte dem som mp3-filer i stedet for?
Da jeg brugte win98 mener jeg man kunne gå i DOS og skrive noget
med "ren filnavn.wma filnavn.mp3" og på den måde omdøbe dem - men
når jeg prøver det i XP's kommandoprompt, får jeg at vide at det er
en ugyldig syntaks, eller noget i den retning.

Any ideas? Og kan Windows Commander evt. bruges i denne
sammenhæng?

--
Mvh. Heidi
SVAR VENLIGST I GRUPPEN, OG IKKE PR. MAIL!!

Fra : Steen Vinbæk

Dato : 07-03-02 15:08

Hej Heidi
Jeg er ikke expert, men det hjælper ikke noget blot at omdøbe filen.
Du er nød til at " rippe " cd´en som mp3 eller konverter fra Wma til Mp3,
eller anskaf en anden afspiller, jeg kender ikke Beoplayer og ved derfor
ikke om den kan afspille Wma filer.

Med venlig hilsen
Steen Vinbæk

Fra : Heidi

Dato : 07-03-02 15:28

"Steen Vinbæk" <vinbaek@oncable.dk> skrev i en meddelelse news:3c87742b$0$12812$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Hej Heidi
> Jeg er ikke expert, men det hjælper ikke noget blot at omdøbe filen.

Ok, men jeg mente nemlig at jeg havde gjort det i win98 - måske
husker jeg forkert. Eller også var det fra et andet format end wma til
mp3.

> Du er nød til at " rippe " cd´en som mp3

Det ser det så ikke ud til at man kan i Beoplayer.

> eller konverter fra Wma til Mp3,

Hvordan kan man gøre det? Er det noget med at Nero kan bruges
til dette?

> eller anskaf en anden afspiller, jeg kender ikke Beoplayer og ved derfor
> ikke om den kan afspille Wma filer.

Det kan den - og det er som nævnt også den jeg har optaget filerne
med. Men jeg ville nemlig gerne have alle mine musikfiler liggende
som mp3-filer. Jeg mener også jeg har optaget til mp3 før, men kan
ikke huske hvilket program jeg har brugt.

Fra : Heidi

Dato : 07-03-02 16:05

"Heidi" <SLETnyhedDETTE@adslhome.dk> skrev i en meddelelse news:a67teg$caonp$1@ID-64059.news.dfncis.de...

> Hvordan kan man gøre det? Er det noget med at Nero kan bruges
> til dette?

Google var (som sædvanligt) min ven - fandt et program der kan
klare det i et snuptag, så problemet må betegnes som værende
løst nu.