Hører det med til jagtinstinktet?
Fra : Anja

Dato : 07-03-02 14:06

Hejsa

Der går ikke en dag, hvor der ikke spredes glæde i vores lejlighed. Jeg tror
aldrig, at jeg har grinet så meget hver dag, som jeg gør nu, efter at vi har
fået Bimmer.

Jeg har fundet ud af, at han godt kan lide ting der knitre, så når vi sidder
inde i stuen, krøller jeg et stykke papir sammen, og han kan få timer til at
gå med at lege med det stykke papir. Han dasker til det, så det flyver rundt
i hele lejligheden, men hvis det kommer lidt for langt væk, tager han det
lige og bærer det hen til os*G*, og så fortsætter legen. Jeg har lagt mærke
til, at han nogen gange ligger sig på papiret, og der ligger han så og ser
forundrende ud over, hvor det blev af *G* og så hopper han op og begynder at
lege med det igen.

Er det noget, der hører med til jagtinstinktet, når de har fanget et bytte -
altså at ligge på det? Det ser i hvert fald komisk ud :)

Fra : Katrine_Nederby

Dato : 07-03-02 14:52

Hej Anja.

*GG*
Har i prøvet at tage papiret og kaste med det, når han kommer med det?
-Måske hører han til dem, der gerne vil apportere

Om det hører til jagtinstinktet at lægge sig på byttet ved jeg ikke, men
jeg oplever noget lignende med min hankat. Han går gerne hen over sit
legetøj, for at trampe lidt på det med bagbenen, hvorefter han så nogle
gange også sidder lidt på det. Derefter flyver han op og leger videre.
Jeg har også set et par af min andre katte "trampe byttet ihjel", men
han er den enste, som ligefrem sætter sig på det. Men måske synes han
bare, det er rart at sidde på ting. -Han sætter sig f.eks. også på min
en ene fod, når der er "noget farligt" (nye lyde) i nærheden (Og han
skal forestille at være herre i huset) *G*

Men kan man forestille sig, at katten ved at lægge/sætte sig på byttet
prøver at skjule det for evt. rivaler?

Mvh. Katrine.

http://www.kandu.dk/

Fra : Peter Madsen

Dato : 07-03-02 15:16

"Anja" <netkatten@e-box.dk> wrote in message

> [...]
>
> Er det noget, der hører med til jagtinstinktet, når de har fanget et bytte -
> altså at ligge på det? Det ser i hvert fald komisk ud :)

He he !
Jeg tror det er meget normalt for katte. Herhjemme har jeg 2 stk. der er
helt vilde med karameller pakket ind i knitrende bon-bon'er !
Vi kalder dem også for vores hunde, netop fordi vi kan lege apport med
karamellerne. De kommer trofast tilbage med den hver gang, og så ventes
der bare på at den bliver kastet igen !

Så vi har det ihvertfald også festligt ! ...

Vh
Peter Madsen

Fra : Pernille Scharff

Dato : 08-03-02 10:04

Hej Anja,

hvor er det godt at høre at det nu går godt med Bimmer!! Jeg går ud fra
at han så har forladt sit gemmested?

Begge mine pelsdyr lægger sig også gerne på byttet og kigger forvirret
efter det - når de så opdager at de ligger på det får det nogle
forfærdelige bølle-bank Jesper har udtalt at han hellere ville i
fangelejr end være pelsmus hjemme hos os *G*

/Pernille

Fra : Ann K

Dato : 08-03-02 20:18

Hej Anja.
Dejligt at høre så godt nyt om Bimmer

Vores udekatte laver af og til det samme nummer med deres byttedyr...
Jeg *tror*, at det har noget at gøre, med den måde kattene skal lave
"nedslaget" i det spring som de skal udføre, for at komme frem til
byttet og dræbe det...
Det er i hvert fald, hvad jeg har observeret de (få) gange, jeg har fået
lov til at være med på muse-jagt i havestuen ;)
Men jeg har da også et skønt billede af Aske, hvor man med lidt (=meget)
god vilje, lige kan ane, at han omhyggeligt har placeret sin bag ovenpå
den solsort, han lige har stjålet fra Tjalfe *ggg*

Mvh Ann

Fra : Lisbeth Hviid Jakobs~

Dato : 08-03-02 20:34

"Ann K" <tsars@os.dk> wrote in message news:a6b2qa$nvu$1@sunsite.dk...

<klip>
> Men jeg har da også et skønt billede af Aske, hvor man med lidt (=meget)
> god vilje, lige kan ane, at han omhyggeligt har placeret sin bag ovenpå
> den solsort, han lige har stjålet fra Tjalfe *ggg*

Må vi seeeee?!

Hilsen
Lisbeth
--
~~~~~No outfit is complete without a few cat hairs~~~~~
http://cutiecats.dk

Fra : Ann K

Dato : 08-03-02 21:18

Hæ - nej I må ikke se... Da vi endelig fik sat scanneren til, fandt vi
ud af, at den ikke vil virke (og det er så her, min mand kan komme med
en laaaang teknisk forklaring, som jeg ikke fatter en brik af!)... Men
han vil da arbejde på om skidtet kan komme til at fungere - eller om han
kan overtale mig til at "vi" skal købe en ny
Mvh Ann