MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Minimer alt i XP?
Fra : Dennis Pedersen

Dato : 07-03-02 10:29

Hej!
I Win98/ME/2k etc var der en fin lille Quick Lauch knap der hed 'Show
Desktop'. Den er ikke umiddelbart i XP?
Har de bare gemt den væk eller definitivt slået den ihjel?
Jeg var ved at kigge på en 2k maskine det ser udmiddelbart ud til det er et
lille program(?!). Nogen der har erfaringer med at smide den efter en XP
maskine?, har ikke liiige en indenfor rækkevide pt så jeg kan prøve :(

/Dennis

Fra : Martin K

Dato : 07-03-02 10:37

Nu kører jeg selv win2k, og har kun haft lejlighed til at se på winXP ganske
lidt. Men jeg er 100% sikker på at denne ting også kan findes i XP.
Fremgangsmåden er ca. som følger (lavet på stående fod, da jeg jo bruger
2000).
1. Højreklik nede på startbjælken og vælg egenskaber.
2. Under boxen proceslinie kan der vidst vælges 'vis hurtig start'. Der skal
således blot sættes et flueben her...

Jeg mener det er sådan det hænge sammen

--
Martin K

Fra : Carsten Stage

Dato : 07-03-02 10:51

Dennis Pedersen wrote:

> I Win98/ME/2k etc var der en fin lille Quick Lauch knap der hed 'Show
> Desktop'. Den er ikke umiddelbart i XP?

Jeg har den i min XP-Home.

Den ligger i c:\documents and settings\brugernavn\application
data\microsoft\intrnet explorer\quick launch og er medtaget i en
standard installation.

I mappen Send To på min gamle winME havde jeg en genvej til notepad,
hvilket gjorde let ved hjælp af højreklik-send til at åbne en fil i
notepad. Hvor er den tilsvarende mappe i XP? jeg kan ikke finde den?

Venligst,
--
Carsten Stage

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 07-03-02 11:51

Thu, 07 Mar 2002 10:50:33 +0100, skrev Carsten Stage
<stage@pc.dk>:

> [...]
>hvilket gjorde let ved hjælp af højreklik-send til at åbne en fil i
>notepad. Hvor er den tilsvarende mappe i XP? jeg kan ikke finde den?

Husk, at du skal sætte Windows til, at vise skjulte filer og
mapper.
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : Carsten Stage

Dato : 07-03-02 12:04

Knud Gert Ellentoft wrote:

> documents and settings\brugernavn\

Jeg må være ved at blive gammel...

> Husk, at du skal sætte Windows til, at vise skjulte filer og
> mapper.

S'følgelig.

Tak for hjælpen
--
Carsten Stage

Fra : Jens Peter Karlsen

Dato : 07-03-02 22:46

Som Knud skriver findes den men den er ikke så nødvendig fordi du
altid har "Open With" tilgængelig på højreklik menuen og når du en
gang har valgt et andet program at åbne med vil dette program figurere
på listen over muligheder hvergang.

Fra : Carsten Stage

Dato : 08-03-02 06:32

Jens Peter Karlsen wrote:

> [...]
> altid har "Open With" tilgængelig på højreklik menuen og når du en
> gang har valgt et andet program at åbne med vil dette program figurere

Det troede jeg også, men...

Det er ikke ved alle filtyper at Åben med er me i højreklik menuen,
underligt nok.

Hilsen
--
Carsten Stage

NY E-MAIL ADRESSE! - stage@pc.dk

Camping interesseret?
http://www.campingnettet.dk/
http://home19.inet.tele.dk/cstage/camping/
uin # 4483272
http://www.image.dk/~cstage/

Fra : ASKF

Dato : 08-03-02 14:56

Carsten Stage ytrede sig i <3C884CD2.7710E8A2@pc.dk> med dette:

>Det troede jeg også, men...
>
>Det er ikke ved alle filtyper at Åben med er me i højreklik menuen,
>underligt nok.

Ja egentligt, men de få gange jeg har oplevet dette, har jeg blot
benyttet den gode gamle [højre-shift]+[højre-klik] løsning, som også var
der i Win2K/98(Se)/Me.
Allan Stig Kiilerich Frederiksen

Fra : Søren Hjelholt

Dato : 07-03-02 12:48

"Dennis Pedersen" <usenetspam@*FJERNDETTE*daydreamer.dk> wrote in message
> [...]
> lille program(?!). Nogen der har erfaringer med at smide den efter en XP
> maskine?, har ikke liiige en indenfor rækkevide pt så jeg kan prøve :(

Alternativt kan anbefales tastekombinationern "windows tast + m" = minimer
alle vinduer. Dette gælder for de fleste udgaver af windows.

--
Søren Hjelholt

"Døm din succes ud fra, hvad du har opgivet for at opnå den!" - Dalai Lama