hvor mange grader må en celeron 1100MHz væ~
Fra : Tommy & Jonna Nielse~

Dato : 07-03-02 06:56

Hej.
hvor varm må en 1100MHz celeron blive? 38 grader er det for meget?

hilsen
Tommy

Fra : Lars Stokholm

Dato : 07-03-02 07:10

On Thu, 7 Mar 2002 06:55:30 +0100, "Tommy & Jonna Nielsen"
<tn1@nielsen.mail.dk> wrote:

>hvor varm må en 1100MHz celeron blive? 38 grader er det for meget?

Hvis der var for meget, så ville mange aldrig kunne tænde deres
computere. Alene inde i kabinettet bliver temperaturen i mange
kabinetter over 38. Så nej, 38 er ikke for meget på en processor.

--
Venlig hilsen
Lars Stokholm

Fra : orbital

Dato : 07-03-02 09:13

<tn1@nielsen.mail.dk> wrote:

>Hej.
>hvor varm må en 1100MHz celeron blive? 38 grader er det for meget?

Jeg vil tro, at stabilt max. ligger på 50 grader, når det er bios
eller et andet overvågningsprogram, der fortæller det.

Noget kritisk er simpelthen køler-monteringen.

Hvilken køler er det. Er det en golden orb eller round med den der
vride imod uret fastspænding, så kan den være for slap. Man strammer
den ved at vride to ører lidt udad med en skruetrækker. Dette trick
har reddet kølingen af 2 stk. overclockede celerons for mig:
henholdsvist 9x133 og 9.5x133 med ca. 1.85 volt.

En celeron 1100, som kører nominelt, vil under alle belastninger
forblive iskold på køleren, forudsat at denne er monteret rigtigt,
ikke sidder skråt, og har ordentlig kølepasta i et tyndt lag. Det
termiske tape kan også være udmærket, men kun hvis fjederen sidder
meget stramt.

Med god kølermontering plejer celerons at ligge på ca. 35 grader. 38
er da også fint. Hvad er problemet ?

Hvis det er spil som fryser, så kan det have mange andre årsager.
Drivere, directx version, styresystem, bundkort chipset, patches, ...
det er lidt af en jungle. Det er også set, at logitechs musedrivere
ødelagde det hele, medens microsofts egne klarede det hele.

mvh

John

Fra : Klaus Jørgensen

Dato : 07-03-02 10:40

Tommy & Jonna Nielsen wrote:

> Hej.
> hvor varm må en 1100MHz celeron blive? 38 grader er det for meget?
>
> hilsen
> Tommy

Intel's datablade siger max 70°C på selve chippen. (Til sammenligning må
en AMD blive 90°C)

/klaus

Fra : Kent Oldhøj

Dato : 07-03-02 21:16

"Tommy & Jonna Nielsen" <tn1@nielsen.mail.dk> skrev....

> hvor varm må en 1100MHz celeron blive? 38 grader er det for meget?

En grad eller 2 under den temperatur hvor du oplever ustabilitet, er
nok maksimum.

Min temperaturmåler viser 0(nul) grader. Det synes jeg ser pænest ud.

Jeg har en PIII750@930.

--
Kent Oldhøj - Dansk Overclocking FAQ:
http://oldhoj.dk/overclockingfaq.htm