DVD: Sange fra anden sal
Fra : Kåre Weng Madsen

Dato : 06-03-02 23:47

Hej

Jeg har søgt efter Sange fra anden sal på DVD, men har ikke kunnet finde
den. Er der nogen der ved, hvor den kan fås, eller er den slet ikke kommet
på DVD?

Kåre

Fra : Jens Thomsen

Dato : 07-03-02 00:41

"Kåre Weng Madsen" <kwma00@hum.auc.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> den. Er der nogen der ved, hvor den kan fås, eller er den slet ikke kommet

Den er ikke udkommet herhjemme. Jeg venter også...og venter...og venter. Jeg
håber ikke, at den ryger i samme sump som så mange andre film med en lille
smule kunstnerisk ambition og kun kommer ud på lejevideo. Men det skuller
ærligt talt ikke undre mig længere.

MVH
Jens

Fra : Thomas Nielsen

Dato : 07-03-02 02:22

"Kåre Weng Madsen" <kwma00@hum.auc.dk> wrote in message
> Jeg har søgt efter Sange fra anden sal på DVD, men har ikke kunnet finde
> den. Er der nogen der ved, hvor den kan fås, eller er den slet ikke kommet
> på DVD?

Iflg. www.scope.dk skulle den udkomme på DVD ca. d. 15/4!
Glæder mig!

Mvh
Thomas Nielsen

Fra : Jens Thomsen

Dato : 07-03-02 09:46

"Thomas Nielsen" <orlik@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Iflg. www.scope.dk skulle den udkomme på DVD ca. d. 15/4!
> Glæder mig!

Forrygende! Tak for oplysningen, Thomas. Den er fluks skrevet på
indkøbssedlen.

MVH
Jens

Fra : Thomas Nielsen

Dato : 07-03-02 17:45

"Jens Thomsen" <jens@groenjord.dk> wrote in message

> "Thomas Nielsen" <orlik@mail.dk> skrev i en meddelelse

> Forrygende! Tak for oplysningen, Thomas. Den er fluks skrevet på
> indkøbssedlen.

En lille korrektion:
Den kommer ud som leje DVD d. 15/4 og som salgs-DVD d. 29/4.
Men ja, den kan fås i Sverige, allerede...

Bedste hilsner
Thomas

Fra : Tenzel Kim

Dato : 07-03-02 13:28

Er der nogen der kan forklare mig hvad det er der er så fedt ved den
film? Personligt syntes jeg det var noget af det mest langtrukne og
kedelige lort jeg længe har set. Der var et par enkelte scener jeg
syntes var ganske underholdende men har virkelig svært ved at se hvorfor
den bliver betragtet som et stort mesterværk.

Tenz.

Fra : Henrik Lübker

Dato : 07-03-02 16:23

> [...]
> syntes var ganske underholdende men har virkelig svært ved at se hvorfor
> den bliver betragtet som et stort mesterværk.

Der er ingen tvivl om at Sange er en film der deler folk i to lejre. Jeg
tror man skal være et ret følsomt væsen for at den rammer plet; men så
bliver lidelsen også næsten så uudholdelig, at de "underholdende" øjeblikke
som du kalder dem, bliver nødvendige for overhovedet at kunne holde til at
se den. På engang formår filmen at skildre en enorm kærlighed til mennesket
og i samme ånd at begræde det spildte potentiale.

Og linjen "elsket være den der betaler med det han savner" fra Cesar
Vallejo's digt, står for mig som filmens stærkeste budskab.

Det er en film om en verden hvor følsomheden bliver knust af livets barske
realiteter: Sønnen der er blevet "snurrig" af at skrive digte. Og hvor
mennesket i dets griben efter en smule personlig lykke, automatisk kommer
til at ødelægge lykken for andre mennesker, fordi dets lykkebegreb er
baseret på penge.

Pladdersentimentalt vås vil en del nok mene, og måske har de ret: Men i
modsætning til von Triers følelsesporno, der dækker sig bag et
dokumentarprograms rystede kamera, og derved insisterer på at påstå at det
er virkelighed, så skjuler Roy Andersson på intet tidspunkt, at det er hans
livssyn og ikke en objektiv sandhed han kommer med. Selve titlen peger ud
over det fiktive univers og refererer til lokationen for hans
produktionsselskab; de manglende kamerabevægelser gør igen opmærksom på
fimens konstruerethed og ligeledes er det når skuespillerne synes at vente
et sekund eller to før de går igang med at spille deres rolle i hver scene.

At lade sit eget helt personlige livssyn komme så stærkt til udtryk vil nok
altid dele vandene. For mig var det den største filmoplevelse i mange år.

--
Mvh / Sincerely

Henrik Lübker
I still understand a few words in life, but I no longer think they make a
sentence.

Fra : Kevin & Tina

Dato : 07-03-02 17:35

Sange fra anden sal er et følelsesladet kaleidoskop, som på en gang er
afsindigt morsomt på sine egne præmisser, og samtidig efterlader en dybt
bevæget/deprimeret, at lave en film der på en gang udleverer hele den
socialdemokratiske middelmådighed, og den intellektulle postmodernisme,
samtidig med at tage så meget parti for mennekseheden er en bedrift der ikke
vil blive overgået i mange år, det er glædeligt at der er flere der er i
stand til at værdsætte film når det bliver kunst for kunstens skyld.
Det er på engang maleri, poesi, dramatik og film, i en og samme film.
Mesterligt.
VH Kevin

Fra : Henrik Lübker

Dato : 07-03-02 16:05

Det har været muligt at købe Sange Fra anden sal i snart et halvt år, hvis
man altså er villig til at importere fra Sverige;)

Det er dog en noget skrabet udgave, med kun svenske og norske undertekster.
Ret irriterende når man gerne vil vise et sådant mesterværk for sine
udenlandske venner.

--
Mvh / Sincerely

Henrik Lübker
goddamn these haikus / I'm so sick of seeing them / when will it all end?

Fra : Jørgen Jacobsen

Dato : 07-03-02 18:15

F.eks. her til 189 sv. kr.:

http://217.8.37.6/