opdatering af bios
Fra : Lars Lienhøft Larsen

Dato : 06-03-02 23:50

Hej NG.

Jeg overvejer at opdatere min bios på mit FIC PA-2013 motherboard, en ældre sag efterhånden. Er det noget i vil råde mig til hvis
jeg nu afslører at jeg ikke er den store pc-ekspert. Jeg har også hørt at det skulle være en god idé at opdatere mit chipset (VIA
Apollo MVP3). Hmm...

Er der en venlig sjæl der vil fortælle om det kan betale sig, om jeg kan begive mig ud i det, og måske en lille vejledning eller et
link til noget lign.

På forhånd mange tak!
Venligst
Lars

AMD K6-2 450 Mhz MMX 3D
256 MB SD PC 100 MCT RAM

Fra : Michael Pedersen

Dato : 07-03-02 09:52

Hej

"Lars Lienhøft Larsen" <lars.lienhoeft.larsen@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> jeg nu afslører at jeg ikke er den store pc-ekspert. Jeg har også hørt at
det skulle være en god idé at opdatere mit chipset (VIA
Du kan ikke opdatere dit chipset, men du kan hente en ny driver til dette,
Her

http://www.viahardware.com/

> Er der en venlig sjæl der vil fortælle om det kan betale sig, om jeg kan
begive mig ud i det, og måske en lille vejledning eller et
> link til noget lign.

Der er et godt ordsprog

(oversat til dansk) Hvis det ikke er i stykker så lad være med at lave det.

Hvis du ikke har problemer nu så lad vær.

Men hvis du alligevel går igang så !!

Du skal hente den fil der passer præsist til dit motherboard, en forkert fil
og det er slut.
Så skal du lave en dos boot diskette, når du har oprettet den går du ind i
stifinder, og sletter alle andre filer end
MSDOS.SYS
IO**.SYS (** kan være mange forskellige bogstaver 2-3-4 stykker)
COMMAND.COM
Hvis du ikke kan se nogle filer i stifinder så skal du ind i indstillinger
og sætte et markering ud for [vis system filer] og ud for [vis skjulte
filer]
det er lidt forskelligt hvor mange punkter der er afhængigt af Windows
version.

Når du så har en diskette med kun de tre filer, så kopierer du dine bois
filer over på disketten, der skal være en Bios fil og et flash program som
det mindste.
Typisk vil der være en .BAT fil der skal køres for at starte flash
programmet,ellers skal du starte flash programmet.

Boot disketten fra dos og følg instruktionerne på skærmen
Når du er færdig så skal du start din computer op igen og så skal ind i bios
men det samme og vælge [custom settings] e.lign så er din nye bios inde.

Hvis dette virker uoverskueligt eller du er lidt usikker SÅ lad være !!!

Hilsen Michael