MS Windows
briani 27239
Win ME: afinstallation af Movie Maker?
Fra : Peter Loumann

Dato : 06-03-02 22:56

Hej nørder,

på min blærbare har jeg WinME og ikke for meget diskplads. Windows
Movie Maker fylder alt i alt godt op, og jeg har ikke en dyt at bruge
den til. Sært nok er den ikke valgfri og har tilsyneladende ingen
uninstall. Er der mon et trick? Lidt ligesom det med at slippe af med
messenger i WinXp... Helst ikke noget med regedit, jeg er en kylling
med det.

hilsen pelo

Fra : Gevaldi

Dato : 06-03-02 23:09

"Peter Loumann" <p_loumann@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:6t3d8usl15cdn5541s06g6n42oqdol0bec@4ax.com...
> [...]
> uninstall. Er der mon et trick? Lidt ligesom det med at slippe af med
> messenger i WinXp... Helst ikke noget med regedit, jeg er en kylling

Du kan gøre ligesom mig, slet biblioteket
med stifinder og så bare slette genvejen
i startmenuen....Så får du da mere plads
og det var jo det det handlede om.

Skal du virkelig spare plads, så vil jeg nok
anbefale dig at skrotte restore funktionen
også + der er et bibliotek som optager
ca. 150 MB med en komplet kopi af din
Windows me install.

Bliver det aktuel, så vend lige tilbage, for
så får du lige en vejledning i det med at
fjerne restore.

/Gevaldi

Fra : Peter Loumann

Dato : 06-03-02 23:48

Wed, 6 Mar 2002 23:09:07 +0100, "Gevaldi"
<dynamolygte@NOSPAMhotmail.com> wrote:

>Du kan gøre ligesom mig, slet biblioteket
>med stifinder og så bare slette genvejen
>i startmenuen....Så får du da mere plads
>og det var jo det det handlede om.

Jow. Men det jo højst uautoriseret! det kan man da virk'li' ikk'!
Nej, altså: giver det ikke problemer med systemet? Kunne man evt.
erstatte den med en lille bitte fil med dens navn?

>Skal du virkelig spare plads, så vil jeg nok
>anbefale dig at skrotte restore funktionen

Nahr - det er jeg nu ikke meget for. Den funktion anser jeg for en af
de få fordele i Win ME, selv om jeg aldrig har haft brug for den.
Alternativet kunne sføli være noget image-fil, men detr er lidt bøvlet
uden brænder på maskinen.

hilsen pelo

Fra : Gevaldi

Dato : 07-03-02 00:18

"Peter Loumann" <p_loumann@hotmail.com> skrev i en meddelelse news:hu6d8uo6dp28s3encmimo96rk4t79mel2u@4ax.com...
> [...]

> Nej, altså: giver det ikke problemer med systemet? Kunne man evt.
> erstatte den med en lille bitte fil med dens navn?

jeg har ikke observeret problemer af nogen
art på de 4 maskiner jeg har kørende med
ME, og der har jeg brugt ovenstående metode.

> [...]
> de få fordele i Win ME, selv om jeg aldrig har haft brug for den.
> Alternativet kunne sføli være noget image-fil, men detr er lidt bøvlet

Ja OK, men det var også bare et forslag, for
har man en brænder, så er en image fil lang at
foretrække, men jeg kan godt se du ikke sparer
noget plads, hvis du alligevel skal bruge hd til det.

Disketter er jo nok også yt

/Gevaldi

Fra : Morfar

Dato : 07-03-02 01:10

Det er måske udmærket at bevare sin restore funktion
også selv om man ikke har haft brug for den...

Jeg har haft brug for den, og da virkede den ikke...
Jeg er overordentligt interesseret i at få den fjernet, nakket, plukket,
skrottet,
æh , jeg vil bare meget gerne af med denne funktion...

Fra : Peter Hansson

Dato : 07-03-02 07:00

"Morfar" <morfar@bpanet.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> skrottet,
> æh , jeg vil bare meget gerne af med denne funktion...

Jeg har to gange haft brug for restore i forbindelse med kuk i instaltion af
diverese soft og hardware. Det virkede fint.
Jeg har dog minimeret den til mindste størrelse.
Det skal siges at jeg har et par børn der godt kan komme til at rode rundt i
det, så jeg beholder denne funktion.

PH

Fra : Gevaldi

Dato : 07-03-02 08:56

> [...]
> skrottet,
> æh , jeg vil bare meget gerne af med denne funktion...

Du kan slette Windows\Options\Install
150 MB af backupmateriale ind i en folder.
Det er en samling kabinetfiler (cab-filer)
indeholdende alle Windows' installationsfiler.

Slip helt af med _Restore biblioteket
Gå til kontrolpanel og åbn System, åbn f
anebladet Ydeevne og klik på Filsystem, åbn
fanebladet Fejlfinding og sæt markering i
Deaktiver Systemgendannelse. Genstart maskinen.

Efter genstart åbner du Regedit og går til nøglen:
HKEY_LOCAL_MACHINE\System\CurrentControlSet\
Services\VxD\VxDMon, og sletter følgende
registreringsnøgle: VxDMon.
Bagefter kan du slette alle dine restoremapper.
Det er muligt at de kommer tilbage når du tilføjer
eller fjerner programmer, men du kan roligt slette
dem igen, de har ingen betydning.

Vær opmærksom på, at svartiderne for fanebladene
i "Egenskaber for system/System properties"
stiger markant hvis omtalte nøgle slettes.

Brug så Norton Ghost eller Drive Image til
at lave backup med.

/Gevaldi