MS Windows
briani 27239
Meget langsom xp pro
Fra : Torben Christofferse~

Dato : 06-03-02 22:06

Jeg har et problem med windows xp pro..

når jeg går i start kanppen for at se alle programmer tager det en krig....

Det er begyndt at gå mig lidt på nerverne....

Alt andet kører meget godt..

ECS K7S5A
amd xp1800+
512mb ddr ram TwinMos
Geforce 3ti 200 128mb ddr ram
300w psu

Ved ikke om det er bundkortert der er noget ....

Håber der er nogen der kan hjælpe mig........

Hilsen Torben

Fra : Lars Stokholm

Dato : 06-03-02 22:15

On Wed, 6 Mar 2002 22:05:55 +0100, "Torben Christoffersen"
<minibus@vip.cybercity.dk> wrote:

> [...]
>300w psu
>
>Ved ikke om det er bundkortert der er noget ....
>Håber der er nogen der kan hjælpe mig........

Nogen har erfaringer med at det er grafikkortet der er skyld i den
form for langsomlighed. Har du installeret de nyeste drivere? Hvor
gammel er din XP-installation? Har det "altid" været sådan? Har du
prøvet at slå brugen af temaer fra?

--
Venlig hilsen
Lars Stokholm

Fra : Morfar

Dato : 07-03-02 00:32

Hej Torben

Jeg kender ikke XP, men jeg har nogle mulige teorier:
Startmenuen består stort set af links, til programmer, dokumenter og "andet
godt"...og alle links skal jo lige friskes op, inden startknappen kan
præsentere dem.

Prøv at åbne egenskaberne for startmenuen, og se om du har mulighed for at
fravælge "windows history" , "favorites" og eventuelle nye funktioner i XP.
Det kan i nogle tilfælde være en overordenlig "smøre" der ligger gemt her.
Sørg for ikke at have links til noget på diskettedrevet fra din startmenu,
heller ikke til dokumenter. Hvis du gemmer eller arbejder på noget i f.eks.
Word, så åben / gem på harddisken - brug aldrig A:
Flyt / kopier selv dine ting til og fra A: i stifinderen, hvis du har brug
for at tage det ud af maskinen.

Du kan måske også deaktivere funktioner i "Realplayer, Realdownload,
RealJukeBox" eller lignende programmer. Det er nogle fæle små hjælpsomme
fyre der har meget travlt i baggrunden, og de stjæler resourcer totalt
uhæmmet efter min vurdering.

Muligvis kan du fravælge eller nedsætte den tid som menuerne har til at
"folde ud".
Mine menuer folder ikke ud, de åbner bare - sådan har jeg kørt siden Pentium
60 Mhz,
dengang man var en "haj" hvis man turde optimere sin windows manuelt i
registreringsdatabasen. I dag er det ofte integrerede funktioner, evt. en
patch der skal downloades og installeres....

Jeg håber noget af dette kan være en hjælp

Med altid venlig hilsen

Leif

Fra : Johnny Pedersen

Dato : 07-03-02 10:31

Hej Torben

Har du en gammel panda antivirus fra før januar liggende i din XP, den giver
nemlig ballade download evt. den nyeste.

Hilsen

Johnny