Internt modem blokerer forbindelse..
Fra : Peter A J

Dato : 27-01-01 15:46

Hej alle,

Jeg forsøger fortvivlet at installere et internt ISDN modem(eller
rettere adapter), på en NT-boks hvor der i forvejen er et externt
modem, med TA ( Eicon Diva), men de vil af en eller anden grund ikke
arbejde sammen! Hver for sig fungerer de de fint nok, men så snart
jeg forbinder dem til NT-boksen begge 2 samtidig, "dør" ISDN
forbindelsen!!

Selvom der ikke er nogle modem (eller netværks) drivere
installeret, så blokerer det interne modem(Elsa Quickstep 1000 PCI )
for Divaen, så snart Win98 er startet op, men ikke når den er slukket,
eller startet op i fejlsikret tilstand!!!!

Begge maskiner er Compaq; 7EL700T(1000 Mhz) den med Divaen &
4768(166Mhz) den med det interne Elsa kort.

Hvad kan der være galt? hjælp mig inden jeg mister resten af mit hår!!

På forhånd tak, og med venlig hilsen

Peter

Fra : J. Trolle.

Dato : 27-01-01 15:24

Er NT boksen sat til 220 Volt???
Hvis den er kunne det tyde på at der er noget galt med det interne
modem...
Har ikke oplevet at der skulle være problemmer med at få Diva'en til
og arbejde sammen med andre TA....

> [...]
>arbejde sammen! Hver for sig fungerer de de fint nok, men så snart
>jeg forbinder dem til NT-boksen begge 2 samtidig, "dør" ISDN

Og, ja jeg er ansat ved TDC.

Fra : Peter A J

Dato : 27-01-01 16:39

On Sat, 27 Jan 2001 14:23:57 GMT, trolle@lite.dk (J. Trolle.) wrote:

>Er NT boksen sat til 220 Volt???
>Hvis den er kunne det tyde på at der er noget galt med det interne
>modem...

Ja, NT boksen er sat til 220 Volt, og jeg har lånt et andet internt
modem magen til det første, og det opfører sig på nøjagtig samme måde,
så jeg tror at jeg kan udelukke at det skulle være defekt.....

Fra : KsNa

Dato : 27-01-01 22:41

Hej

Har du kontrolleret dine kabler til NT'en?, de skal begge være retvendt,
hvis det ene er krydset vil signalerne udfase hinanden.

Mvh.
Kim

Peter A J <dpaj@hotmail.com> skrev i en
nyhedsmeddelelse:3a72db20.3941661@news.inet.tele.dk...