MS Windows
briani 27239
At flashe bios
Fra : Wenzel

Dato : 06-03-02 19:36

Hejsa.
Jeg har problemer med at computeren "fryser", men kun når jeg har aktiveret
bus hastigheden til 133 mhz, (så viser bios også rigtig hastighed på cpu,en)
mine ram, er også af den type der kan køre 133 mhz.

Hvis jeg sætter hele herligheden til at køre 100 mhz, så er der ingen
problemer,
ud over at nu viser bios at min cpu er på 1100 mhz, i stedet på 1500 mhz.

I forretningen hvor jeg har købt grejet, mener de at jeg skal
opdaterer/flashe bios ved at downloade en opdatet bios (ECS K7SA) er det
rigtigt, og hvor finder jeg denne opdatering, Jeg kan ikke lige finde en
hjemmeside til ECS.

Håber på hjælp hurtigt

MVH
Wenzel

Fra : Wenzel

Dato : 06-03-02 19:44

Jeg glemte at nævne at cpu-en er AMD Athlon xp-1700 og rammene er SDRAM 133

Fra : Morten

Dato : 06-03-02 21:13

> I forretningen hvor jeg har købt grejet, mener de at jeg skal
> opdaterer/flashe bios ved at downloade en opdatet bios (ECS K7SA) er det
> rigtigt, og hvor finder jeg denne opdatering,

Er du sikker på, det er det korrekte navn på bundkortet?
På ECS' side kan man se en K7S5A og en K7S6A. Åben hellere lige
kassen og kig en ekstra gang på bundkortet. Hvis ikke bios'en passer
100% til bundkortet, får du et problem.
Klik ind på http://www.ecs.uk.com/download/download.htm
Hér trykker du på 'BIOS' i menuen til venstre.
På næste side finder du dels nogle gode råd, dels et link til din
flash-utility, dels et billede af, hvor på bundkortet du finder versions-
nummeret.
I rulle-ned-menuen på samme side vælger du 'Motherboard Series',
hvorefter du omsider kommer til div. bios-links.

> Jeg kan ikke lige finde en hjemmeside til ECS.
http://www.ecs.uk.com/
http://www.ecs.com.tw/

Har du ikke prøvet at flashe en bios før, så bed om en grundig gennemgang
af proceduren - det er en øvelse, der helst ikke må gå galt...

Mvh.
Morten

Fra : Madsen

Dato : 06-03-02 21:34

Wenzel skrev:

> [...]
> har aktiveret bus hastigheden til 133 mhz, (så viser bios også
> rigtig hastighed på cpu,en) mine ram, er også af den type der

Jeg tror du har større chance for hjælp i gruppen som omhandler
bundkort. Dit spørgsmål har ikke rigtig noget med Windows at gøre,
som denne gruppe jo handler om.

Madsen.

Fra : Kurt B. Andersen

Dato : 07-03-02 20:25

> [...]
>

> Jeg tror du har større chance for hjælp i gruppen som omhandler
> bundkort. Dit spørgsmål har ikke rigtig noget med Windows at gøre,

Fuldstændig korrekt, og der har netop K7S5A bundkortet været diskuteret med
denne fejl flere gange inden for de sidste par måneder.

Kurt