MS Windows
briani 27239
mprexe.exe ???
Fra : Rikke Bendlin

Dato : 06-03-02 18:22

mprexe.exe er et program, der på min computer ligger i c:\windows\system.
Jeg kører Win98 og undrer mig over, hvad det er for et program. Regelmæssigt
kommer min Firewall (Norton) nemlig op med en advarsel om, at programmet
forsøge at gå på Internettet... Skal det have adgang eller ikke?

- Rikke =)

Fra : Karsten Jensen

Dato : 06-03-02 18:33

"Rikke Bendlin" <Rikke_Bendlin@mail.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
programmet
> forsøge at gå på Internettet... Skal det have adgang eller ikke?

Jeg kører også win98, og har mprexe.exe liggende samme sted. Mit program
vil dog ikke på nettet. Men jeg ved ikke
hvad det er for et program.

Mvh Karsten Jensen

Fra : Madsen

Dato : 06-03-02 18:36

Rikke Bendlin skrev:

> mprexe.exe er et program, der på min computer ligger i
> c:\windows\system. Jeg kører Win98 og undrer mig over, hvad
> det er for et program.

Prøv at højreklikke på filen og vælg Egenskaber. Der vil sikkert
stå et eller andet som afslører hvad filen skal bruges til.

Madsen.

Fra : Dan MOrtensen

Dato : 06-03-02 19:36

On 6 Mar 2002 17:36:26 GMT, Madsen <nospam@madsen.tdcadsl.dk> wrote:

>Prøv at højreklikke på filen og vælg Egenskaber. Der vil sikkert
>stå et eller andet som afslører hvad filen skal bruges til.

Primært har det noget at gøre med login. Se her hvad der er af fejl i
forbindelse med dette program:

http://support.microsoft.com/default.aspx?scid=kb;en-us;Q178084

/Dan MOrtensen

Fra : Rikke Bendlin

Dato : 06-03-02 19:16

Under beskrivelse i egenskaber, står følgende...

WIN32 Network Interface Service Process

Fra : Luhmann

Dato : 06-03-02 19:44

"Rikke Bendlin" <Rikke_Bendlin@mail.dk> wrote in message
> Under beskrivelse i egenskaber, står følgende...
>
> WIN32 Network Interface Service Process

Windows bruger det til at kommunikere med andre Windows maskiner over
netværk, så vidt jeg husker. Dette inkluderer også internettet. Hvis du ikke
har brug for dette kan du sandsynligvis uden problemer blokere portene 137,
138, 139 i din firewall.

--
Mvh. Luhmann

Fra : Rikke Bendlin

Dato : 07-03-02 13:21

Men vil der ske noget ved at give programmet adgang på alle porte???

- Rikke =)