Foder til hvid hund
Fra : Anja

Dato : 06-03-02 17:58

Jeg har netop købt en hvalp af racen Japanese chin/ Japper, og er lidt i
tvivl om hvilket foder jeg skal give hende.

Min store hund, en labrador, får eukanuba, hvilket vi også blev rådet til at
give den nye hvalp, men da hun er hvid, og der er majs i, er jeg bange for
misfarvning af pelsen.

Jeg har i den forbindelse hørt om "Rigtig hundekost" der også kan fåes i
hvalpefoder.
Mit spørgsmål går på, om der er nogen der kender til / har erfaringer med
dette produkt.

Venlig hilsen
Anja

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 07-03-02 11:20

On Wed, 6 Mar 2002 17:57:41 +0100, "Anja"
<SPAM_NEJTAK_a_runge@mail.dk> wrotd:

> [...]
>hvalpefoder.
>Mit spørgsmål går på, om der er nogen der kender til / har erfaringer med

Jeg har også en hvid hund , og den er hvidere og blødere end alle
de andre hvide hunde jeg har mødt , selv dens forældre, der også er
hvide ! Jeg bruger Nutro tørfodder

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 07-03-02 11:37

"Punish the deed, not the breed" <nobody@home.com> skrev i en
meddelelse news:47fe8ushshn8fs6bfp19465k7v29v4lcsp@4ax.com...
> On Wed, 6 Mar 2002 17:57:41 +0100, "Anja"
> <SPAM_NEJTAK_a_runge@mail.dk> wrotd:
Jeg bruger Nutro tørfodder

Ja kan vi ikke blive enige om andet kan vi da i al fald blive enige om
hvad kvalitetsfoder er ..

Smil fra Ami

Fra : Anja

Dato : 07-03-02 13:54

"Anne-Marie Prange Madsen" <woopie@mail1.stofanet.dk> skrev i en meddelelse

> [...]
> Jeg bruger Nutro tørfodder
>
> Ja kan vi ikke blive enige om andet kan vi da i al fald blive enige om

Mange tak for svarene, det mærke har jeg aldrig hørt om....

Jeg prøvede at gå ind på Nutros hjemmeside, men den er under opbygning....
Køber i foderet direkte fra firmaet, eller sælger de ikke til private?
Hvordan er prisniveauet?

Venlig hilsen
Anja

Fra : Punish the deed, not~

Dato : 07-03-02 14:21

On Thu, 7 Mar 2002 13:54:26 +0100, "Anja"
> [...]

>Jeg prøvede at gå ind på Nutros hjemmeside, men den er under opbygning....
>Køber i foderet direkte fra firmaet, eller sælger de ikke til private?

Jeg køber det i zoocity i hvidovre de har også en hjemmeside , hvis
man melder sig ind så får man 10% på alt og det er gratis at melde sig
ind , jeg mener at det koster omkring 449 for 15 kg men så får man
lidt rabat , de har det også hos nogle få dyrehandlere ! Men det er
forholdsvis nyt herhjemme . Men i usa og andre steder er det stort ,
hvis man sætter sig ind i indholdsfortegenlsen i forhold til andre
tørfodder så er jeg sikker på at det er det sundeste men det vil
der jo altid være delte meninger om

Fra : -=///DAX\\\\\\=-

Dato : 07-03-02 14:49

> [...]
> hvis man sætter sig ind i indholdsfortegenlsen i forhold til andre
> tørfodder så er jeg sikker på at det er det sundeste men det vil

Tusinde tak, det vil jeg undersøge....

Anja.

Fra : Anja

Dato : 07-03-02 15:04

Hov, det var mig!
Jeg ved ikke hvorfor den ligepludselig kaldte mig DAX, det er min kæreste
der kalder sig det.

Undskyld.........

Fra : Anne-Marie Prange Ma~

Dato : 07-03-02 16:32

"Anja" <SPAM_NEJTAK_a_runge@mail.dk> skrev i en meddelelse

> "Anne-Marie Prange Madsen" <woopie@mail1.stofanet.dk> skrev i en
meddelelse

> Hvordan er prisniveauet?

Jeg køber det hos DCHs formand for Ribe afd. han har en lækker lille
butik med alskens hundeartikler og jeg giver 429 for 15 kg Nutro lam
og ris ..
Smil fra Ami

Fra : Liz

Dato : 07-03-02 21:18

"Anja" <SPAM_NEJTAK_a_runge@mail.dk> wrote in message
> [...]
at
> give den nye hvalp, men da hun er hvid, og der er majs i, er jeg bange for

Hej allesammen,

Kan majs i fodret virkelig misfarver pelsen? Min skimmel araber får majs
hver eneste dag og hans pels er ikke misfarvede, men han er også hest - er
der forskel dyrene imellem?

Mvh Liz

Fra : Anja

Dato : 07-03-02 22:00

"Liz" <lizb@worldonline.dk> skrev i en meddelelse
> [...]
> hver eneste dag og hans pels er ikke misfarvede, men han er også hest - er

Jeg har ikke selv erfaret det, men fået det fortalt af nogle bekendte der
opdrætter hvide schæferhunde.
Så om det er rigtigt skal jeg ikke kunne sige.
Der er godt nok også farvestoffer i mange andre ingridienser, men majs og
gullerødder skulle være det værste.

Venlig hilsen
Anja

Fra : Pia

Dato : 07-03-02 22:41

tja, flamingoen får jo sin røde farve ved at spise krebsdyr med et kraftigt
farvestof i skallen, så hvorfor ikke?

Så hvis man vil spare sig et besøg hos frisøren med sin hvide puddel, kan
man måske bare fodre den med rødbeder! <G>

:Pia

Fra : Liz

Dato : 09-03-02 10:10

> at

Forresten, min skimmelaraber få også ca. 3kg gulerødder om dagen, - han er
ikke blevet orange endnu!!! Men når jeg får min Golden........... )))))

Mvh Liz

Fra : Mari

Dato : 08-03-02 23:13

"Anja" <SPAM_NEJTAK_a_runge@mail.dk> skrev i en meddelelse news:3c864a7e$0$83730$edfadb0f@dspool01.news.tele.dk...
> Min store hund, en labrador, får eukanuba, hvilket vi også blev rådet til at
> give den nye hvalp, men da hun er hvid, og der er majs i, er jeg bange for
> misfarvning af pelsen.

Det har aldrig været et problem for mine hunde
og deres lange hvide skæg.

Mh