MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Efter standby er skærmen "smadret" Win Me!~
Fra : MD

Dato : 06-03-02 16:16

Hej NG.

Jeg har lige lagt Win ME ind på min søsters maskine. Det kører sådan set
OK - men. Nu er den begyndt med, at når den har stået på pauseskærm eller
helt i standby, så kommer der en masse striber på skærmen, så man slet ikke
kan læse hvad der står - og man kan ikke få det til at gå væk, man er nødt
til at genstarte.

Hun har en maskine med en 500 mhz cpu, hendes grafikkort er nvidia tnt riva.

Bundkort, cpu og grafikkort er nyt (mit gamle), før hun fik det havde hun
også Win Me, og da kørte det upåklageligt.

Jeg er fuldstændig blank - hvad kan dette probem skyldes.

Håber på hjælp.

Mvh Morten Dalmose

Fra : Madsen

Dato : 06-03-02 17:20

MD skrev:

> [...]
> at genstarte.
> Jeg er fuldstændig blank - hvad kan dette probem skyldes.

Det kan være at pauseskærmen skifter til en anden opløsning end den
hun normalt kører med. Hvis den anden opløsning er stillet til en
for høj opdateringshastighed som gør at skærmen ikke kan følge med,
så kan men på visse skærme opleve en masse streger og også ofte en
svag hyletone fra skærmen. Jeg ved ikke om det kunne være årsagen,
men det er en mulighed.

Madsen.

Fra : Morfar

Dato : 06-03-02 22:27

Hej NG

Jeg sidder lige og får den skøre idé, at skærmen måske går i "standby mode"
eller "suspend mode" eller lignende.
Når maskinen så starter igen, får grafikkortet ikke fat i skærmen igen - som
så kører i standardopsætning eller en anden opløsning end den kom fra.

Prøv i :
Indstillinger > Kontrolpanel > Strømstyring :

at sætte egenskaberne for skærm ( evt. også harddisk og systemstandby) til
"Aldrig"

Håber det kan afhjælpe

Med altid venlig hilsen
Leif