flere webcams på samme side?
Fra : Kim Emax - ayianapa.~

Dato : 06-03-02 10:38

hey

Er der nogen, der har erfarninger med dette eller har set sites, hvor der er
mere end et webcam på?

Jeg forstiller mig at købe en USB-hub og sætte alle fire cams til dette...
men spørgsmålet er om dette kan lade sig gøre? findes der et program, der
kan håndterere flere cams samtidig og smide signalet online? Eller skal ty
til løsningen med at have en PC for hvert cam?

--
Take Care
Kim Emax

X-postet til:
dk.edb.internet.webdesign,
dk.edb.internet.webdesign.html

Fra : Michael Gandrup Vend~

Dato : 07-03-02 10:01

On Wed, 6 Mar 2002 10:37:33 +0100, Kim Emax - ayianapa.dk wrote:

>Er der nogen, der har erfarninger med dette eller har set sites, hvor der er
>mere end et webcam på?

Ja og ja.. Jeg har selv forsøgt med mere end et usb webcam, mere her
om længre nede. Prøv at tage et kik på http://www.bighouse.dk og på
http://www.webcam.mixeren.com

Bighouse er "kongen over alle" inden for webcamside i danmark den
anden er mit eget cam. Vi bruger samme software, men hvor bighouse
bruger rigtige videokameraer bruger jeg et alm. usb webcam.

>Jeg forstiller mig at købe en USB-hub og sætte alle fire cams til dette...
>men spørgsmålet er om dette kan lade sig gøre?

I teorien ja det burde kunne virke, i praksis er det mildt sagt noget
møg... De forsøg jeg har lavet, har jeg alle droppet igen mest fordi
at det giver store problemer for softwaren at se forskel på de
forskellige webcams. Det kan også opstå andre mystiske problemer,
f.eks. hvis jeg sætter min lille externe usb kortlæser til samme
computer som mit webcam, så "tilter" webcamet, softwaren køre fint men
win98SE2 mister på mystisk vis webcam'et.

>findes der et program, der
>kan håndterere flere cams samtidig og smide signalet online?

Ja www.ivista.com klare jobbet fint. Desværre er det temeligt dyrt.
Hvis du vil køre streaming video (levende billeder) er der mig bekendt
kun to muligheder, så længe vi snakker et fornuftigt prisleje. Den ene
er før omtalte ivista.com også er der http://www.visiongs.de/ som
vist kun kan køre med et cam.

>Eller skal ty til løsningen med at have en PC for hvert cam?

Hvis du vil smide så mange penge efter hard/software skal du helt
klart kikker nærmere på www.ivista.com Den kan sammen med en lille
fordele boks, et rigtigt video grapper kort og to webcams købes for
omkring en 3-4000 danske kroner. Det vil give dig en løsning som kan
udbygges til 4 webcam på samme computer (mener at extra webcams koster
omkring 1000 kr stykket) som køre problemfrit.

En billig løsning kan være, hvis du altså kan få mere end 1 usbcam til
at virke, at bruger forskellige webcam programmer til hvert webcam,
snup evt. et kik på http://www.tucows.com/wcam95.html .

Håber du kan bruge ovenstående til noget...

[Followup to dk.edb.webdesign]

Michael Gandrup Vendelbo