MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
[XP] Prioritet indstillinger
Fra : ASKF

Dato : 06-03-02 04:20

Jeg har et par programmer som jeg ønsker altid skal køre med en
prioritet på "Above normal", og jeg vil gerne undgå at skulle indstille
dem manuelt via TaskManager hver gang de er blevet genstartet.

Da jeg har bemærket at eks. Nero pr. default kører med "High priority",
antager jeg at det er muligt at lave en sådan indstilling for div. andre
programmer. Det eneste sted jeg endnu ikke har ledt efter en løsning er
i RegDBs indstillinger, men det kommer jeg nok til, hvis jeg ikke får et
tip her.
Bibliotekar D.B./Stud. Sci. Bibl.
Allan Stig Kiilerich Frederiksen

Fra : Niels P Sønderskov

Dato : 09-03-02 19:44

"ASKF" <askf@_NOSPAM_post.com> wrote in message

> [...]
indstille
> dem manuelt via TaskManager hver gang de er blevet genstartet.

Det er netop registreringdatabasen du skal have fat i:

Registry Values for Process Control Parameters (Q296930)
You can manually manipulate the Process Control service registry
values for administrative functions or for troubleshooting
purposes. This article describes the parameters for the Process
Control service components that are stored in the following
registry key:

HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Services\ProcCon\Para
meters
The following components are described in this article:
a.. Process Alias Rules

b.. Process Execution Rules

c.. Process Group Execution Rules
Default Process Execution Rule String

DfltMgmt:REG_SZ:{F0x0,A0x0,P0x8,L0x0,H0x0,S0x0,T0x0,U0x0,C0x0,M0x
0,N0x0}

P0x8 is the default value for process priority. The default is
normal priority. The following priority/value map lists the
available settings, and all values are in hexadecimal:

a.. P0x18 Real Time

b.. P0xd High

c.. P0xa Above Normal

d.. P0x8 Normal