HJÆLP! RTCW
Fra : Dopedog KDC

Dato : 06-03-02 03:22

Jeg har lige købt Return To Castle Wolfenstein,
men efter jeg har installeret det og trykket på PLAY RETURN TO CASTLE
WOLFENSTEIN SINGLE PLAYER MODE. blinker skærmen et par gange, hvorefter der
kommer en konsol frem hvor der nederst i den står "GLW_StartOpenGL() - could
not load OpenGL subsystem"

Mit grafikkort er et nVidia128 3D kort (IKKE 3dfx)

Er det fordi det ikke er 3DFX jeg ikke kan køre spillet eller .. ?

-Ronnie

--
Life was great at the age of five,
but that was then, this is now!

Fra : Kasper Christensen

Dato : 06-03-02 07:21

> [...]
could
> not load OpenGL subsystem"
>
> Mit grafikkort er et nVidia128 3D kort (IKKE 3dfx)

Jeg tror bare du skal finde nogle nye drivere.

mvh

Kasper

Fra : Carsten H

Dato : 06-03-02 09:18

Kør en Windows Update. Installer updaten for dit grafikkort
det løste mit problem

Carsten H

Fra : Simon Nejmann

Dato : 06-03-02 10:03

On Wed, 6 Mar 2002 03:22:18 +0100, "Dopedog KDC"
<ronnie.drengen@mail.dk> wrote:

>Jeg har lige købt Return To Castle Wolfenstein,
>kommer en konsol frem hvor der nederst i den står "GLW_StartOpenGL() - could
>not load OpenGL subsystem"

OpenGL er en åben grafikstandard lavet af SGI. Du kan tænke på det som
en form for DirectX (med kun Direct3D og DirectDraw), dog uden MS's
lukkethed.

>Mit grafikkort er et nVidia128 3D kort (IKKE 3dfx)

Kender det ikke...? Men hvis det er et nVidia, så kan du gå til
http://www.nvidia.com/ og downloade den nyeste driver til det.

>Er det fordi det ikke er 3DFX jeg ikke kan køre spillet eller .. ?

Nej! OpenGL support er et spørgsmål om drivere, og de fleste (alle)
ordentlige grafikkort har drivere med OpenGL understøttelse.

--
Med venlige hilsner
Simon Nejmann

Fra : Dopedog KDC

Dato : 06-03-02 11:45

Nu har jeg installeret en updated driver til mit graffikkort men det virker
STADIG væk ikke..

Når jeg går ind i SYSINFO i RTCW biblioteket, står der ud for "graphic"
"Card not detected" ...

Når jeg kører spillet står der det her nederst:

....WARNING: missing Glide installation, assuming no 3Dfx available
....shutting down QGL
----- CL_Shutdown -----
RE_Shutdown( 1 )
-----------------------
GLW_StartOpenGL() - could not load OpenGL subsystem

Det ku' godt se ud som om den prøver at køre 3dfX eller noget...

HJÆLP!

-Ronnie

Fra : Michael Petersen

Dato : 06-03-02 12:40

> [...]
> GLW_StartOpenGL() - could not load OpenGL subsystem
>
> Det ku' godt se ud som om den prøver at køre 3dfX eller noget...

Hej Ronny

Nvidia 128zx er et TNT kort (ikke TNT2) og det understøtter kun op til
DirectX 6.1 så vidt jeg husker. Du kan ikke bruge detonator XP til dette
kort da den kun virker fra TNT2 og opefter-
du skal bruge denne driver
http://www.nvidia.com/view.asp?PAGE=pg_20010606588572

Jeg tror dog ikke du får det til at virke dog. For at spille RTCW skal man
have et 16 mb grafikkort og så vidt jeg husker er det kort kun med 8 mb ram.
Så mon ikke det er på tide at opgradere grafikkort

Michael

Fra : Dopedog KDC

Dato : 06-03-02 13:45

Ok... men ellers tak for hjælpen :)

-Ronnie

Fra : Poul Christensen

Dato : 06-03-02 15:34

Hej

Et hurtigt kik i Den Blå viser, at GeForce2 kort med DDR RAM fås fra omkring
400 og så opefter - stort set samme pris som spillet, og du skylder virkelig
dig selv at prøve det spil!

Venlig hilsen

Poul

Fra : Dopedog KDC

Dato : 06-03-02 16:03

Hehe ja ok, det har vist ret i, har sku hørt mange gode ting om det :)

Tak for hjælpen!

-Ronnie