Slægter i Spentrup sogn.
Fra : Bente Jørgensen

Dato : 06-03-02 02:52

Er der nogen der kender noget til slægtsnavnet Søndergaard/Syndergaard, den
ældste jeg til nu har fundet Niels Christensen Søndergaard * omkr.
1711 - men hvor? Sikkert nærheden eller i sognet, da der er en del med
navnet Søndergaard, men det bliver ikke brugt hver eneste gang personerne er
nævnt.

Han bliver viet i 1740 til Kirsten Jensdatter, som dør 42 år gammel efter at
have født mindst 5 børn.

I 1755 bliver han gift med Ellen Jensdatter, og de får sammen mindst 6 børn
inden Niels Søndergaard dør i 1772. Ellen Jensdatter bliver senere gift med
Peder Rousing i Jennum.

Niels Christensen Søndergaard og Kirsten Jensdatters søn

Christen Nielsen Søndergaard bliver Gift med Anne Sørensdatter hvis far jeg
mener må være

Søren Nielsen Bonde, men hvem er Anne Sørensdatters mor, .

Min formodning om at Søren Bonde må være far til Anne Sørensdatter bygger
jeg på at Christen Nielsen Søndergaard og Anne Sørensdatters ældste barn
hedder Søren Bonde Christensen, og at selvfølgelig at Søren Bonde får en
datter i 1758 der hedder Anne.

Jeg er meget interesseret i at høre hvis nogen arbejder med enten
Søndergaard eller Bonde fra Spentrup sogn.

Mange hilsner

Bente Jørgensen

Bente.Jorgensen@vip.cybercity.dk

Fra : Jean Seeberg

Dato : 07-03-02 22:05

Hej Bente.

Her på egnen er der rigtig, som du skriver, en del personer med de nævnte
navne.

Du kan måske hente oplysninger på: http://hum.ku.dk/navnef/index.html

http://hum.ku.dk/navnef/adkomst/c/c001/c172.htm#m05

Søren Rovsing (Rogxing) bd i Gimming, Støvring h ; Borup Borup s, Støvring h
;

Du kan selv gå ind og søge under Støvring herred, men husk at det ikke er
Støvring ved Ålborg, men ved Randers:
http://hum.ku.dk/navnef/adkomst/b/b004/b090.htm#m21

Man kan finde mange gamle spændende oplysninger på disse sider.

Du kan måske også finde oplysninger på de lokale egnsarkiver, f.eks Nørhald
egnsarkiv i Tvede.

Hilsen Jean