MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
Boot på 2 HD`s en med XP og en med ME
Fra : Karl Kristiansen

Dato : 06-03-02 01:03

Hej
Kan nogen hjælpe mig .
Jeg ville gerne kunne boote på en HD med XP og en HD med ME, begge systemer
er installeret på diskene, men hvad gør jeg hvis de monteres som Prim.
master og SEC master, eller er der noget andet at gøre.

På forhånd mange tak
Karl

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 06-03-02 01:26

Wed, 6 Mar 2002 01:02:50 +0100, skrev "Karl Kristiansen"
<karl.kristiansen@privat.dk>:

>Jeg ville gerne kunne boote på en HD med XP og en HD med ME, begge systemer
>er installeret på diskene, men hvad gør jeg hvis de monteres som Prim.
>master og SEC master, eller er der noget andet at gøre.

Problemet er jo, at du ikke har nogen dualboot nu, sæt
harddiskene i, så Me ligger som C:\.

Få fat i en bootmanager, der findes nogle stykker på tucows, og
installer den.

Den bør så kunne finde begge Windows og lave dualboot.
--
med venlig hilsen
Knud

Fra : ASKF

Dato : 06-03-02 04:19

Knud Gert Ellentoft ytrede sig i
<6eoa8u0h5unkh047d47t3qvcnvt6i3k405@dtext.news.tele.dk> med dette:

> [...]
>installer den.
>
>Den bør så kunne finde begge Windows og lave dualboot.

XOSL kan anbefales, især da den også er gratis
<http://www.xosl.org/>

Der er dog også muligheden for at geninstallere WinXP efter at WinME er
sat som Prim. master og derved benytte dens bootmanager - jeg vil også
tro at en fix-installation vil virke, men er ikke helt sikker.
Bibliotekar D.B./Stud. Sci. Bibl.
Allan Stig Kiilerich Frederiksen

Fra : Mikael Nørrelund And~

Dato : 06-03-02 12:33

"ASKF" <askf@_NOSPAM_post.com> skrev:
> Der er dog også muligheden for at geninstallere WinXP
> efter at WinME er sat som Prim. master og derved
> benytte dens bootmanager - jeg vil også tro at en fix-
> installation vil virke, men er ikke helt sikker.

Kan man ikke bare redigere i Boot.ini?

Venligst
Mikael

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 06-03-02 14:31

Wed, 6 Mar 2002 12:32:38 +0100, skrev "Mikael Nørrelund
Andersen" <noerrelund@pc.dk>:

>Kan man ikke bare redigere i Boot.ini?

Måske, men den skal jo ligge i c:\ og det gør den jo ikke.

Og så er det lige, at man skal holde tungen lige i munden for at
kunne skrive det rigtige.