MS Windows
briani 27239
Lave boot-cd med Drive Image 5.0?
Fra : Søren Bøgh Nielsen

Dato : 05-03-02 23:55

Hej.
Jeg har lige prøvet at lave et image af mit c-drev, som jeg så gerne vil
kunne boote fra, hvis uheldet skulle være ude.
Jeg har lavet de 2 Rescue Discs for at kunne køre Drive Image fra DOS og det
gik sådan set fint. Jeg valgte at lade Drive Image splitte filerne op ved
700 Mb for at kunne brænde dem på en enkelt cd.
Alt det gik meget fint og jeg fik 2 filer ud af det, som passer på hver sin
cd. Men nu er jeg kommet i tvivl om man skal have sidefilen og Hibernate.sys
fra roden af c-drevet med. Det har jeg ikke i det image jeg har prøvet at
lave, men er det det rigtige at gøre?
Desuden vil jeg gerne have lidt hjælp til hvordan jeg kommer videre med de 2
filer, der udgør mit image og hvordan jeg får dem brændt på cd´er som jeg så
kan boote fra?

På forhånd tak
Søren

Fra : Madsen

Dato : 06-03-02 01:12

Søren Bøgh Nielsen skrev:

> Jeg har lige prøvet at lave et image af mit c-drev, som jeg så
> gerne vil kunne boote fra, hvis uheldet skulle være ude.

God idé.

> [...]
> fra DOS og det gik sådan set fint. Jeg valgte at lade Drive
> Image splitte filerne op ved 700 Mb for at kunne brænde dem på

Hvorfor ikke blot vælge dit brænderdrev som destination? Så deler
DriveImage selv op så det passer med den størrelse cd du nu engang
placerer i brænderen.

> [...]
> skal have sidefilen og Hibernate.sys fra roden af c-drevet
> med. Det har jeg ikke i det image jeg har prøvet at lave, men

Der sker i hvert tilfælde ikke noget ved at gøre det. Din imagefil
vil blot komme til at fylde lidt mere.

> Desuden vil jeg gerne have lidt hjælp til hvordan jeg kommer
> videre med de 2 filer, der udgør mit image og hvordan jeg får
> dem brændt på cd´er som jeg så kan boote fra?

Du ville automatisk kunne have bootet fra dem hvis du havde brændt
direkte til cd inde fra DriveImage af. Når du ikke har gjort det på
den måde, bliver du nødt til at lave en boot-cd med et program der
kan lave sådan noget, og det kunne f.eks. være Nero eller Easy Cd
Creator. CdrWin kan også.

Madsen. (Med død ADSL)

Fra : Søren Bøgh Nielsen

Dato : 07-03-02 12:19

> [...]
> den måde, bliver du nødt til at lave en boot-cd med et program der
> kan lave sådan noget, og det kunne f.eks. være Nero eller Easy Cd

Hej.
Jeg takker mange gange for svaret og vender muligvis tilbage, hvis der
skulle dukke nye forhindringer op....
Nu har jeg da i hvert fald noget mere at arbejde videre med.

Søren