MS Windows
Manse9933 45149
briani 27239
WinXP .. kan ikke slette en avi fil ..
Fra : Jesper KA

Dato : 05-03-02 20:34

Jeg har en AVI fil liggende som den enste fil på et partition og kan ikke
komme til at slette den.
Jeg er klar over at XP indimellem kan have lidt underligheder i den retning
men de har altid kunnet løses ved at genstarte maskinen .. dog ikke denne
gang .. jeg har enda forsøgt at formatere drevet inde fra windows explorer
men får atvide at et program blokerer derfor.

Det her er jo en helt absurt situation .. er der nogle bud på en løsning ?

Regards

Fra : Jesper KA

Dato : 05-03-02 20:43

Typisk .. her bikser man med et problem i flere dage og så falder man over
løsningen et øjeblik efter man poster her ..
løsningen var at gøre det stik modsatte af hvad der anbefales her
http://www.tweakxp.com/tweakxp/display.asp?id=841
måske andre kan bruge det ..

Løsningen var altså at indsætte den i linket omtalte value istedet for at
slette den .. den var nemlig ikke at finde i min reg database.

Regards

Fra : Madsen

Dato : 05-03-02 21:35

Jesper KA skrev:

> Jeg har en AVI fil liggende som den enste fil på et partition
> og kan ikke komme til at slette den.

De gange jeg har haft problemer med det har jeg genstartet og
trykket F8 under opstart. Herefter har jeg valgt fejlsikret
tilstand med kommandoprompt og har derefter kunnet slette filen.
Det har altid kunnet lade sig gøre fra fejlsikret tilstand, for
jeg har også oplevet det en del gange på både Win2000 og XP. Det
er ret irriterende.

Hvis f.eks. AcdSee 4.x går ned, så laver den to filer i temp-mappen
med efternavnet *.wav. Dem kan jeg aldrig slette fra Win2000/XP og
heller ikke fra en kommandoprompt. Ej heller ved at genstarte
Windows, men det kan lade sig gøre fra fejlsikret tilstand.

Madsen.

Fra : Ingolf

Dato : 06-03-02 10:05

Jeg har haft lign problem. Men det var pga, af Windows Command, der efter
jeg havde "view"'-et filen med F3. Så der var et eller andet WC der glemte
at lukke, og så kunne man ikke slette filen..først efter genstart af WC.

WC Version 4.5x