Nokia telefonbog
Fra : Allan Schuster Bach

Dato : 05-03-02 19:36

Jeg har fået mig en nokia 3310, hvor jeg har sat mit TDC sim kort over i.
Meningen er er, at jeg snart skal skift til Orange, hvilken er lig med nyt
sim kort.
Og nu kommer problemet så. Hvordan få jeg min adresse bog fra TDC sim kortet
over på Orange sim kortet, uden at jeg absolut skal skrive der ned på papir
først, og derefter taste det i igen. Jeg måtte da mener, at i disse tider
måtte en sådan handling vær toltal overflødig, og må kunne klares digitalt.
En der kan hjælpe.

Allan

Fra : Fischer

Dato : 05-03-02 19:41

> [...]
> i igen. Jeg måtte da mener, at i disse tider måtte en sådan
> handling vær toltal overflødig, og må kunne klares digitalt.

Mange - også ældre - Ericsson telefoner kan tricket.
Nogle af de større Nokia kan vist også.
Når du får det nye kort, skal du blot finde en med den rigtige telefon, så
kan du få hjælp.

*Fischer

Fra : Allan Schuster Bach

Dato : 05-03-02 20:08

> [...]
> Nogle af de større Nokia kan vist også.
> Når du får det nye kort, skal du blot finde en med den rigtige telefon, så

Ja ja, det er jo meget godt. Men nu er det sådan, at jeg kun har en (to)
mobilbamser, og ingen af dem kan det tricks. Der må sgu da være en anden
løsning. Jeg mener, man kan sende folk til månen, og alt muligt andet. Men
det er tilsyneladende ikke muligt at flytte "data" fra et simkort til et
andet simkort.

Allan Bach

Fra : Fischer

Dato : 06-03-02 06:35

> [...]
> det er tilsyneladende ikke muligt at flytte "data" fra et simkort til et

Jo, selvfølgelig er det muligt. Men det kræver jo altså noget udstyr.
Akkurat som man skal bruge et raket til at sende folk til månen (hvis der
nogensinde har været nogen deroppe).
Det lyder som om du efterlyser, at man i fuldmåne holder de to SIM-kort op
mod hinanden og siger en trylleremse? Det kan man IKKE flytte data ved!

Man kan købe en lille kortlæser (Chippy mener jeg den hedder) hvorved du kan
flytte dine data mellem SIM-kortene og PC'en.
Man kan sikkert også vha. et datakabel og noget software gøre samme trick.
Men det koster altså en investering i noget hardware.

Derfor foreslog jeg at du låner en anden telefon til at flytte dine data.
Det kan gøres mens den anden er i Fakta - det tager kun 5 minutter.

Faktisk ville det blive billigere end både Chippy og datakabel at købe en
gammel Ericsson GH688.
Så har du også bagefter en god ekstra-telefon, som kan puttes i inderlommen,
og som IKKE brænder sammen fordi du kommer til at svede en anelse.

*Fischer

Fra : Devast8or

Dato : 05-03-02 20:31

En N8210 kan klare det. Bare kopier hele SIMkortet ind i memory'en og så ud
på det andet kort. Jeg er sikker på det er ikke er den eneste Nokia der kan
det. Hvis ikke du kender en der har en telefon der kan det, kan du jo prøve
og spørge her i gruppen om der er en i nærheden af dig der er villig til at
hjælpe. Hvis du bor/er i nærheden af Ølstykke eller Ballerup skal jeg da
gerne hjælpe dig. Jeg er også i hillerød jævnligt hvis det er bedre. Bare
smid en mail, så kan vi finde ud af noget.

Devast8or

--
Spamfilter activated
To reach me via e-mail use: Morten (at) Teilmann (dot) Biz

Fra : Peter Rongsted

Dato : 06-03-02 10:36

> [...]

>måtte en sådan handling vær toltal overflødig, og må kunne klares digitalt.

Det kan godt lade sig gøre. Men det kræver noget hardware og evt.
software. Flere andre har været inde på at bruge en anden telefon med
intern memory.

En anden mulighed er at købe/låne et datakabel. Så kan LogoManager
bruges. Demo versionen vil være nok (www.logomanager.co.uk).

Peter

Fra : Allan Schuster Bach

Dato : 06-03-02 12:58

> [...]
> intern memory.
>
> En anden mulighed er at købe/låne et datakabel. Så kan LogoManager

Den var lige den mulighed jeg søgte. Men hvad koster sådan et datakable så
(sikkert en bondegård).

Allan

Fra : Peter Rongsted

Dato : 06-03-02 13:28

>Den var lige den mulighed jeg søgte. Men hvad koster sådan et datakable så
>(sikkert en bondegård).

Det er nu ikke så galt. www.thansen.dk har et til kr. 179. Hvis du vil
registrere LogoManager (EUR 30), kan man samtidigt få et kabel der til
EUR 16-17. Der findes sikkert også andre, som sælger kabler - og måske
også billigere.

Peter

Fra : JMo.

Dato : 06-03-02 23:15

On Wed, 06 Mar 2002 12:27:55 GMT, rongsted@dontspam.image.dk (Peter
Rongsted) wrote:

> [...]
>registrere LogoManager (EUR 30), kan man samtidigt få et kabel der til
>EUR 16-17. Der findes sikkert også andre, som sælger kabler - og måske

Lige præcis med 3310 og 3330 skal man dog holde tungen lige i
munden...

Pga. softwareproblemer med firmware lavere end 3.24 kan man ikke læse
telefonbogen via datakabel. Og med firmware lavere end 4.46 får man
ikke det hele med.

(for dem der ikke ved hvilken firmware de har: *#0000# )

Hvis man vil have en samlet pakken med software + datakabel kan man
lede efter Elements Fone Manager eller Mobile Action Fone Data Suite.
Burde kunne findes i butikker til ca. 300,-

Fra : Kristian Skou Olsen

Dato : 07-03-02 13:44

Prøv at se på http://super-cover.dk der kan du købe et godt kabel til
en billig penge

On Tue, 5 Mar 2002 19:36:02 +0100, "Allan Schuster Bach"

Fra : Kristian Skou Olsen

Dato : 07-03-02 13:46

Rettelse den rigtige adresse er http://www.super-cover.dk

Fra : Peter Rongsted