Rødmis siger hej!
Fra : S.J & L.T.

Dato : 05-03-02 19:43

Ja.....hej!

Hvor er det bare irriterende at de ikke kan finde ud af hvad jeg hedder:
rent personligt mener jeg nok at kunne erindre at mit navn er Kat men de
snakker om Simon, Dunse, Budha og meget, meget mere. Ved I hvad jeg hedder,
eller har I et forslag?

Selvom Ham og Hende er lidt forvirrede mht. det med navnene er de altså bare
rigtig, rigtig søde -ihvertfald nu. Jeg kom lige tilfældigvis forbi gården
her den anden aften, hvor Hun var ude på trappen og kalde de andre misser
ind; da jeg pludselig kom i tanke om at det jo var hér jeg var født, vokset
op og boede. Jeg har ellers været ude på lidt af en strejfetur i over en
måned. 'Hun' siger at jeg nok ikke er klar over at klokkeværket ikke er
intakt længere; men det kender jeg ikke noget til. Pludselig havde jeg bare
lyst til at vende hjem igen.

Til at starte med syntes jeg ellers de var lidt voldsomme ved mig. Straks
som de havde fået fat på mig, blev jeg buttet ind i en eller anden firkantet
tingest og kørt til dyrlægen. Så faldt jeg i søvn og da jeg vågnede var jeg
ligesom ikke mig selv længere og havde fået barberet et par pletter hist og
her og havde fået grønne ører. De var ellers mægtig flinke deroppe på
klinikken; og klinikassistenten sagde til Hende at de skulle forkæle mig
godt fordi jeg var sådan en dejlig kat; og at hun gerne ville have mig, hvis
ikke det var fordi hun boede lige op af en trafikeret vej. Hun sagde også at
de havde fjernet en af mine tænder fordi den sad løs; men at jeg ellers var
en ung og robust kat.

Min dejlige runde mave havde det ellers ikke så godt for et par dage siden;
og Hun sagde at det var slut med 'Katteknas'; fordi jeg kom til at gøre
noget tyndt på køkkengulvet. Det var også ret flovt, men de blev slet ikke
sure eller noget; begyndte bare at snakke om gummihandsker og universalrens.

De andre misser er ret reserverede og ham den helt lille, Buko, hvæser af
mig når jeg kommer for tæt på. Til gengæld er ham den store gamle ret
ligeglad, så ind imellem putter vi lidt sammen.

Hun og Ham siger at jeg er lidt nervøst anlagt med lyde; og at jeg en dag
kommer alvorlig til skade på grund af min opfarenhed. Den anden dag fik jeg
mig en lur oppe på halmloftet, da en forfærdelig lyd skræmte mig fra vid og
sans, så jeg hoppede ned af loftstigen i ét spring. Desværre landede jeg
forkert, så jeg kom til at halte fordi jeg brækkede en klo på det ene
forben. Hun var meget bekymret og undersøgte mig på kryds og tværs. Nu går
det allerede bedre og jeg kan løbe igen og støtte på benet..

Jeg kan også lege. Men hvor er de mennesker mærkelige. Hvorfor køber de små
falske mus, når der er masser af rigtigt udenfor??? De er nu meget sjove at
lege med alligevel, men de kan ikke spises. Jeg har forsøgt! Han siger at
jeg leger så voldsom og at man skal passe på ikke at blive snittet når jeg
først er tændt.

Ellers tror jeg nok at det kommer til at blive godt her. Nu må jeg jo komme
indenfor i varmen til enhver tid, og hver nat sover jeg på sofaen i stuen.
Sådan var det ikke inden Ham og Hun flyttede hertil. De er bare sådan lidt
fine i det de andre misser: render rundt med deres røde halsbånd og
navneskilte. Ham kalder dem 'De syngende Poletmisser", når vi står og
skriger på morgenmad i køkkenet. Mon også jeg bliver belemret med sådan et
halsbånd?

Nå nu er det ved at være tid til noget aftensmad.

Se mig på binaer. En flot, fyldig, rød fyr -'Rød kat'

Hilsen Kat

Fra : Joan Frederiksen

Dato : 05-03-02 20:02

"S.J & L.T." <s_juul73@hotmail.com> skrev i en meddelelse

Hej Rødmis

Hvor herligt at du besluttede dig, til at vende næsen hjem til dine nye
mennesker.

Du skal da hedde Simon - det sidder da fast mener jeg *S*
Og det er nogle flotte billeder, du har lagt i binaer

Hilsen
Joan
www.nepton.dk/catz

Fra : Trine

Dato : 06-03-02 08:42

Halløj der Rødmis Luna her....*spinde*

Jeg har lige luret billederne af dig....godt nok er jeg vild med den lille
Buko (som jo altså ikke er helt lille mere) men jeg kan sagtens have mere
end én kæreste Jeg er faldet totalt og inderligt for dine
øjne....waaauuuw what a hunk!!

Møz møz
Luna

Fra : S.J & L.T.

Dato : 06-03-02 19:07

Jamen Bebse...

Normalt ville jeg have hoppet lige i pelsen på dig; men jeg har besluttet
mig for at lille det der med kvinder på hylden for en tid. Er ligesom ikke
motiveret for tiden.... syntes der er et eller andet der mangler.

En rigtig puttetur er jeg dog altid til *spinde*.

Mis med øjnene

Fra Rødmis (som jo nok hedder Simon)