Montering af "Slem" køler
Fra : Martin Andersen

Dato : 05-03-02 17:41

Jeg har lige bestilt en XP1700+, et DRV4 MB og en silent viking køler. Jeg
har hørt, at flere har haft problemer med monteringen af denne køler. Er det
tilfældet ?

Er der nogle der har nogle gode råd / tips til montering af denne køler
eller kølere generelt. Jeg mener, at jeg en gang havde en pdf fil som jeg
dog ikke kan finde længere..

Fra : Lars Jørgensen

Dato : 05-03-02 18:26

"Martin Andersen" <mba204b@nork.auc.dk> wrote in message
> [...]
>
> Er der nogle der har nogle gode råd / tips til montering af denne køler
> eller kølere generelt. Jeg mener, at jeg en gang havde en pdf fil som jeg

Kan det ha' været denne her?
http://www.amd.com/products/cpg/athlon/pdf/23986.pdf

- Lars

Fra : Lars Stokholm

Dato : 05-03-02 20:17

On Tue, 5 Mar 2002 17:40:50 +0100, "Martin Andersen"
<mba204b@nork.auc.dk> wrote:

>Jeg har lige bestilt en XP1700+, et DRV4 MB og en silent viking køler. Jeg
>har hørt, at flere har haft problemer med monteringen af denne køler. Er det
>tilfældet ?

Tja, hvis man tænker sig om, så går det nok. Der sidder en komponent
rimeligt tæt på. Der skubbes faktisk en smule til den, men større er
problemet ikke. Der er noget om at ThemalTake's kølere er meget
stramme, så hvis man monterer den forkert, kan cpu'en gå i stykker,
men følger du vejledningen, så går det alt sammen:

Jeg kan ikke lige komme ind på siden lige nu, men de har en udmærket
vejledning her: <http://www.thermaltake.com/supportA1124.htm>

>Er der nogle der har nogle gode råd / tips til montering af denne køler
>eller kølere generelt. Jeg mener, at jeg en gang havde en pdf fil som jeg
>dog ikke kan finde længere..

Brug en skruetrækker, det er det bedste til at vippe metal-splitten
ned over soklen på bundkortet. Det er meningen at der skal bruges
skrutrækker, og så er det faktisk ikke så svært.

--
Venlig hilsen
Lars Stokholm

Fra : Guybrush Threepwood

Dato : 09-03-02 00:48

"Lars Stokholm" <larsstokholm@mail.dk> wrote in message

> [...]
> ned over soklen på bundkortet. Det er meningen at der skal bruges
> skrutrækker, og så er det faktisk ikke så svært.

Jeg har lige modtaget min nye comp med posten idag :) XP1700+, et DRV4 MB og
en silent viking køler. Jeg havde overhovedet ingen problemer med at montere
cpu øg køler, selvom jeg meget newbie indenfor computermontering.. Jeg
fulgte såmænd bare vejledningen i pdf-filen, også gik det som smurt.
Kølerens beslag var slet ikke så stramme som jeg havde troet. Dejligt...

MVH

Fra : Thomas Krath

Dato : 05-03-02 22:24

> [...]
> har hørt, at flere har haft problemer med monteringen af denne køler. Er

Har selv ECS K7S5A og XP1700+ samt silent viking. Der er ingen problemer...
først den "korte" metaldel ned i hakket og sidst den længere del af pladen
som går igennem køleren.

> Er der nogle der har nogle gode råd / tips til montering af denne køler
> eller kølere generelt. Jeg mener, at jeg en gang havde en pdf fil som jeg
> dog ikke kan finde længere..

Jeg har selvf' smurt lidt kølepasta på cpu-kernen inden...

--
Thomas Krath
www.tkrath.dk

Fra : Lars Stokholm

Dato : 05-03-02 22:44

On Tue, 5 Mar 2002 22:24:24 +0100, "Thomas Krath" <tkrath@hotmail.com>
wrote:

>Har selv ECS K7S5A og XP1700+ samt silent viking. Der er ingen problemer...
>først den "korte" metaldel ned i hakket og sidst den længere del af pladen
>som går igennem køleren.

Motherboardet kan også være et problem, da køleren er så stor.

>Jeg har selvf' smurt lidt kølepasta på cpu-kernen inden...

Det er ikke tilrådeligt at bruge både kølepasta og thermal pad. Og
hvorfor ikke bare bruger det sidste, når nu det er der?

--
Venlig hilsen
Lars Stokholm

Fra : Thomas Krath

Dato : 05-03-02 22:43

> Motherboardet kan også være et problem, da køleren er så stor.

Ikke på mit... :)) meen Martin K havde problemer (også fra NG) :((

--
Thomas Krath
www.tkrath.dk

Fra : Martin K

Dato : 06-03-02 09:30

> Ikke på mit... :)) meen Martin K havde problemer (også fra NG) :((

Jeps... der sad sq lige en komponent i vejen Så jeg blev nødt til at
købe en CoolerMaster DP5-6I11A. Den kunne i hvert fald være der. Til gengæld
larmer den så en smule mere....

--
Martin K