Åben i nyt vindue
Fra : kajo

Dato : 05-03-02 17:37

Findes der en kode som kan sættes ind på ens
side så den altid åbner i et nyt vindue.

Problemet er at det sker at andre linker til min side
i en ramme og min side åbner så i rammen istedet for
i et nyt vindue.

Jeg har opgivet at forklare ham at hans koder er forkerte
alle han link åbner i rammen.

På forhånd tak
Kajo

Problemet kan ses på denne side under links:
http://home19.inet.tele.dk/dch-jyd/

Hvor min side hedder Mettes hjemmeside
- det ser jo ikke så godt ud, jeg ved godt man bare kan
højreklikke osv. men hvormange svigermødre etc. ved det.
(undskyld svigermor)

Fiffis hjemmeside:
http://home.worldonline.dk/~privat09/

Fra : Andreas Paasch

Dato : 05-03-02 18:31

Hvorfor ikke bare sætte det første klik til at fylde hele browseren ?

I html sætter du target="_parent" .. så skulle det virker som planlagt.

--
Regards / Med venlig hilsen / Mit freundlichem Gruss

Andreas Paasch
Denmark
--------------------------------------
http://www.Paasch.Net

Fra : Allan Vebel

Dato : 05-03-02 19:27

"kajo" <Fiffi@worldonline.dk> skrev

> Problemet er at det sker at andre linker til min side
> i en ramme og min side åbner så i rammen i stedet for
> i et nyt vindue.

Prøv med:

<script type="text/javascript">
if(top.location==self.location){
top.location.href="http://home.worldonline.dk/~privat09/"
}
</script>

Læg det ind lige efter <head> på din hovedside, altså den med dit
frameset.

> Jeg har opgivet at forklare ham at hans koder er forkerte

Det kan jeg godt forstå - han kan ikke engang stave til hjemmeside

--
Allan

Fra : kajo

Dato : 05-03-02 21:37

Det virkede desværre ikke

Allan Vebel <allan@vebel.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:W28h8.307$Nw2.3120@news.get2net.dk...

Fra : Allan Vebel

Dato : 05-03-02 23:32

"kajo" <Fiffi@worldonline.dk> skrev

> Det virkede desværre ikke

Jeg havde for travlt i eftermiddag og havde åbenbart ikke testet det

Prøv med dette i stedet:

<script language=javascript>
if(top.location != self.location){
top.location = self.location
}
</script>

.... så skulle den gerne bryde ud af mandens frame.

--
Allan
Det er dig der bestemmer over computeren - ikke omvendt.

Fra : kajo

Dato : 05-03-02 23:38

Tak - det virkede fint.
Mvh Kajo

Allan Vebel <allan@vebel.dk> skrev i en
nyhedsmeddelelse:FDbh8.347$Nw2.5042@news.get2net.dk...

Fra : Knud Gert Ellentoft

Dato : 05-03-02 23:55

Tue, 5 Mar 2002 23:31:30 +0100, skrev "Allan Vebel"
<allan@vebel.dk>:

>"kajo" <Fiffi@worldonline.dk> skrev

Hej Kajo, jeg kan ikke svare på dit indlæg, da jeg ikke kan se
det, det skulle vel ikke være sådan, at din newsreader bruger det
ukorrekte Sv: i svar?

Hvis det er tilfældet, så er der mange, der ikke ser dine svar,
da flere af de store newsservere sorterer sådanne indlæg fra.

Du kan hente et fix, som gør at din OE bruger det korrekte Re: på
<http://hjem.get2net.dk/henrik-k-hansen/Download/oefix.exe>.

Du skal blot køre fixet, mens du holder OE lukket, det er kun 36
KB du skal hente.

med venlig hilsen
Knud
http://home13.inet.tele.dk/smedpark

Fra : kajo

Dato : 06-03-02 22:12

Jo min newsreader bruger sv i svar (brugte),
men nu skulle det være i orden.

- og Allan Vebels sidste løsning virker udmærket,
dog ikke på MAC - men der er så meget der ikke
virker på MAC med hensyn til visning af websider.
Mvh.
Kajo

Knud Gert Ellentoft <knudgert@mail.tele.dk> skrev i

Fra : Allan Vebel

Dato : 06-03-02 23:57

"kajo" <Fiffi@worldonline.dk> skrev:

> - og Allan Vebels sidste løsning virker udmærket,
> dog ikke på MAC - men der er så meget der ikke
> virker på MAC med hensyn til visning af websider.

Må jeg kalde det noget mac-værk?

--
Allan