printer med fast IP og pc med dynamisk IP ~
Fra : Martin Kierkegaard

Dato : 05-03-02 16:40

Problemet er at en printer, laserjet 5m, har en fast IP adresse(192...) ikke
vil printe ud. PC'en som skal bruge printeren får tildelt sin IP via en dhcp
server og får en ip der starter med 130.
Jeg kan ikke pinge printeren, med mindre jeg ændre pc'ens ip, og så kan jeg
ikke gå på internettet.

Der er også koblet en mac på, og her er der ingen problemer.

Det må da være muligt at printe på en printer selvom den har en anden
ip-adresse, eller hvad ?

Jeg har ikke mulighed for at ændre på DHCP serveren og jeg vil helst heller
ikke ændre tcp/ip på printeren.

Hilsen Martin

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 05-03-02 16:45

On Tue, 5 Mar 2002 16:39:41 +0100, "Martin Kierkegaard"
<mkie@worldonline.dk> wrote:

> Problemet er at en printer, laserjet 5m, har en fast IP adresse
> (192...) ikke vil printe ud. PC'en som skal bruge printeren får
> tildelt sin IP via en dhcp server og får en ip der starter med 130.

Da pc og printer ikke er i samme IP-net, kan pc'en ikke snakke
med printeren uden at gå via en router. Routeren skal selvsagt
kende begge netværk.

> Der er også koblet en mac på, og her er der ingen problemer.

Det er sikkert fordi, Mac'en snakker AppleTalk med printeren.

-A

Fra : Martin Kierkegaard

Dato : 05-03-02 16:50

Jeg glemte lige at skrive at det er under win2000

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 05-03-02 22:00

On Tue, 5 Mar 2002 16:50:24 +0100, "Martin Kierkegaard"
<mkie@worldonline.dk> wrote:

> Jeg glemte lige at skrive at det er under win2000

Det gør ingen forskel.

-A
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Jens U. K.

Dato : 06-03-02 09:29

"Martin Kierkegaard" <mkie@worldonline.dk> wrote in message
> [...]
dhcp
> server og får en ip der starter med 130.
[...]
> Jeg har ikke mulighed for at ændre på DHCP serveren og jeg vil helst
heller
> ikke ændre tcp/ip på printeren.

Hvorfor vil du ikke det? Det vil jo løse dit problem.

/Jens Ulrik