Duplex i lan ?
Fra : Gerner

Dato : 05-03-02 15:55

Hvad er det med man ikke kan køre fuld duplex i et LAN ?

Har det noget at gøre med at man ikke kan have fuld duplex sat og samtidig have
internetdeling med samme hastighed som hos den computer der er sat til
internattet ?

Fra : Arne Keller

Dato : 05-03-02 16:03

On Tue, 05 Mar 2002 15:54:50 +0100, Gerner <gerner@teknik.dk> wrote:

>Hvad er det med man ikke kan køre fuld duplex i et LAN ?

Man kan skam sagtens køre fuld duplex i et LAN forudsat at alle de
enheder som skal tale sammen understøtter dette.

Læs evt mere på:
http://www.net-faq.dk/cgi-bin/faqmain.pl?get=duplex
http://www.net-faq.dk/cgi-bin/faqmain.pl?get=switch
http://www.net-faq.dk/cgi-bin/faqmain.pl?get=switchhub

--
Arne Keller
Jeg udtaler mig, på usenet, alene på egne vegne.

Fra : Gerner

Dato : 05-03-02 17:19

On Tue, 05 Mar 2002 15:03:13 GMT, arne@kellernet.org (Arne Keller) wrote:

>Man kan skam sagtens køre fuld duplex i et LAN forudsat at alle de
>enheder som skal tale sammen understøtter dette.
>
>Læs evt mere på:
>http://www.net-faq.dk/cgi-bin/faqmain.pl?get=duplex

Ved godt hvad duplex er.

>http://www.net-faq.dk/cgi-bin/faqmain.pl?get=switch
>http://www.net-faq.dk/cgi-bin/faqmain.pl?get=switchhub

En manglende oplysning: Lan foregår via en hub.
OG:

Fra : Arne Keller

Dato : 05-03-02 17:25

On Tue, 05 Mar 2002 17:18:46 +0100, Gerner <gerner@teknik.dk> wrote:

>Ved godt hvad duplex er.

>En manglende oplysning: Lan foregår via en hub.
>OG:

Så forstår jeg ikke hvad det er du spørger om.

Hvis du kendte informationen i linkene som beskriver Duplex, switch og
hub, hvad er de så du vil vide ??

Fra : Gerner

Dato : 05-03-02 22:41

On Tue, 05 Mar 2002 16:24:50 GMT, arne@kellernet.org (Arne Keller) wrote:

>Så forstår jeg ikke hvad det er du spørger om.
>
>Hvis du kendte informationen i linkene som beskriver Duplex, switch og
>hub, hvad er de så du vil vide ??

Det jeg spurgte om:

Der kan jo stå hvad som helst på en hjemmeside, men hvad er sandt ?

Fra : Peter Brodersen

Dato : 05-03-02 23:53

On Tue, 05 Mar 2002 22:40:31 +0100, Gerner <gerner@teknik.dk> wrote:

>Der kan jo stå hvad som helst på en hjemmeside, men hvad er sandt ?

Svaret er, at da der ikke er nok informationer i den sætning, vil det
være direkte forkert at drage en konklusion i den ene retning eller i
den anden.

--
- Peter Brodersen

Fra : Gerner

Dato : 06-03-02 13:31

On Tue, 05 Mar 2002 23:52:31 +0100, Peter Brodersen <professionel@nerd.dk>
wrote:

>Svaret er, at da der ikke er nok informationer i den sætning, vil det
>være direkte forkert at drage en konklusion i den ene retning eller i
>den anden.

Og som det også fremgår af min rettelse/tilføjelse, så skulle der være
oplysninger nok til at tilbagevise eller konkludere hvad der står på
hjemmesiden.

Fra : Arne Keller

Dato : 07-03-02 10:30

On Wed, 06 Mar 2002 13:31:14 +0100, Gerner <gerner@teknik.dk> wrote:

>Og som det også fremgår af min rettelse/tilføjelse, så skulle der være
>oplysninger nok til at tilbagevise eller konkludere hvad der står på
>hjemmesiden.

Jeg er ikke bekendt med direkte fejl på net-faq.dk

_Man kan ikke køre full duplex på en hub._

Et LAN kan være alt fra en lille hub med 5 porte til et stort net med
mange 1000 porte tilsluttet professionell switche.

Performance og muligheder vil naturligvis ikke være den samme på disse
forskellige netværk.

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 05-03-02 16:15

wrote:

> Hvad er det med man ikke kan køre fuld duplex i et LAN ?

Noget sludder.

-A

Fra : Gerner

Dato : 05-03-02 17:16

On Tue, 05 Mar 2002 16:15:15 +0100, Asbjorn Hojmark <Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote:

>Noget sludder.
>
>-A
Jeg skulle have nævnt det var via en hub (Ethernet 10/100 Mb med rj45 kabler)
til de computere der er i LAN.

Fra : Simon Skals

Dato : 05-03-02 18:12

It seems Gerner wrote:
>Jeg skulle have nævnt det var via en hub (Ethernet 10/100 Mb med rj45 kabler)

RJ45-stik...

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 05-03-02 21:59

On Tue, 05 Mar 2002 17:15:51 +0100, Gerner <gerner@teknik.dk>
wrote:

> Jeg skulle have nævnt det var via en hub

På en hub kan man ikke køre fuld duplex, men det er jo ikke
ensbetydende med, at man ikke kan det i et LAN.

> (Ethernet 10/100 Mb

Er det faktisk en 10/100-hub? Er du sikker på, det ikke er en
switch?

-A
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Gerner

Dato : 05-03-02 22:44

On Tue, 05 Mar 2002 21:59:28 +0100, Asbjorn Hojmark <Asbjorn@Hojmark.ORG> wrote:

>På en hub kan man ikke køre fuld duplex, men det er jo ikke
>ensbetydende med, at man ikke kan det i et LAN.

Da mit lan består af computer----hub----computer----modem, så er du vist ude på
at forvirre begreberne her.

>Er det faktisk en 10/100-hub? Er du sikker på, det ikke er en
>switch?

Og jeg skulle ikke vide hvad jeg har købt ?

Du er for svag til mig, farvel.

Fra : Asbjorn Hojmark

Dato : 05-03-02 23:04

On Tue, 05 Mar 2002 22:44:09 +0100, Gerner <gerner@teknik.dk>
wrote:

> Da mit lan består af computer----hub----computer----modem, så
> er du vist ude på at forvirre begreberne her.

Der er forskel på "et LAN" og dit LAN.

> Og jeg skulle ikke vide hvad jeg har købt ?

Man kunne nemt blive i tvivl.

> Du er for svag til mig, farvel.

Farvel. <<plonk.wav>>

-A
FAQ : http://www.net-faq.dk/

Fra : Simon Skals

Dato : 05-03-02 23:06

It seems Gerner wrote:

>Da mit lan består af computer----hub----computer----modem, så er du vist ude på
>at forvirre begreberne her.

Nu skal jeg forsøge at gøre det så klart, at selv du måske kan
forstå det:

Man kan godt have et LAN, selv om man ikke har en hub.

>Og jeg skulle ikke vide hvad jeg har købt ?

Tanken er nærliggende.

--
Simon Skals <spam@gid.dk>

Fra : Jens

Dato : 05-03-02 23:24

"Gerner" <gerner@teknik.dk> skrev i en meddelelse

> Og jeg skulle ikke vide hvad jeg har købt ?

Lyder ikke sådan!

> Du er for svag til mig, farvel.

Du er virkelig typen man fremover gider at hjælpe. Med den udtalelse tror
jeg der er rigtigt mange der står i kø for at besvare dit næste
spørgsmål........

Jens

Fra : Gerner

Dato : 06-03-02 13:35

On Tue, 5 Mar 2002 23:23:37 +0100, "Jens" <jens@_NOSPAM_get2net.dk> wrote:

> [...]
>
>Du er virkelig typen man fremover gider at hjælpe. Med den udtalelse tror
>jeg der er rigtigt mange der står i kø for at besvare dit næste

Bare rolig den her gruppe er for dum til mig, farvel.

Fra : Klaus Franzmann

Dato : 06-03-02 13:54

The "Gerner" <gerner@teknik.dk> wrote:

> Bare rolig den her gruppe er for dum til mig, farvel.

Ydmyghed har nu aldrig været din stærke side.

Kan man lokke dig til at sige: Usenet er for dum til mig, farvel!

/KF

Fra : Stig Meyer Jensen

Dato : 06-03-02 17:42

"Klaus Franzmann" <kf@dane.dk> skrev i en meddelelse

> Ydmyghed har nu aldrig været din stærke side.
>
> Kan man lokke dig til at sige: Usenet er for dum til mig, farvel!

Det må man næsten håbe. Se flere gode eksempler på
http://groups.google.com/groups?hl=da&q=author%3AGerner@teknik.dk

--

Stig Meyer Jensen
stig@smj.dk

Fra : Brian K

Dato : 08-03-02 00:03

> Bare rolig den her gruppe er for dum til mig, farvel.

Hej

Man har jo ellers hørt at fiskernes Torskekvote var opbrugt, jeg stemmer for
at fiskerne får lov til at fange EN torsk mere ! (Gerner kan du være
omkring østersåen imorgen kl 07.00 ?)

Mvh
brian

Fra : Kim Jensen

Dato : 06-03-02 02:56

>Er det faktisk en 10/100-hub? Er du sikker på, det ikke er en
> Og jeg skulle ikke vide hvad jeg har købt ?
> Du er for svag til mig, farvel.

Åh ja, Asbjørn er en af de personer her i gruppen, der bare slynger om sig
med kommentarer uden at have noget af have det i. Det er dig der véd noget,
Gerner, så bare gi' ham tørt på.

Tsk.

Kim Jensen
litewerx.com // kelvin8.com // newscaster.dk

Fra : Brian K

Dato : 08-03-02 00:00

"Gerner" <gerner@teknik.dk> skrev i en meddelelse

> Og jeg skulle ikke vide hvad jeg har købt ?
>
> Du er for svag til mig, farvel.

Hej

Du har vist et seriøst kommunikations problem !

Jeg har nu læst de fleste af dine svar (indtil denne post) og jeg fatter
ikke at der er nogen der gider at fortsætte med at svare ! (for sikke nogle
flabede svar du giver !)

Mvh
brian